mapa
Moderatorzy: kunzang, Har-Dao, iwanxxx
mapa
daje sie odczuc pewne zainteresowanie dhamma,
przy jednoczesnej niewiedzy badz niepewnosci co
do tego jak ja praktykowac.
zrobilem wiec taki skrot, skondensowalem stosowna
sutte [Ganakamoggallana Sutta (MN 107]
w taki sposob aby kazdy latwo ja wydrukowac na
jednym papierze i zapamietac.
Ga.naka Moggallaana ktory byl braminem, zazadal od
buddy podania stopniowej, "ktok po kroku" metody
postepowania po sciezce do Nibbany.
Oto odpowiedz:
1. Najpierw, uczen ma praktykowac wartosciwe zycie,
postepowac moralnie i etycznie.
2. Nastepnie, uczen nie bedzie ulegal percepcji zadnego
ze zmyslow (wzrok, sluch, smak, dotyk, wech, umysl).
3. Nastepnie, uczen bedzie jadl i spal tylko tyle ile
jest niezbedne dla zdrowia.
4. Nastepnie, uczen rozpocznie utrzymywanie uwaznosci
w trakcie wszystkich swoich zyciowych czynnosci
jak poruszanie, jedzenie, patrzenie etc.
5. Kiedy uczen wejdzie w uwaznosc i ustabilizuje ja,
dopiero wowczas rozpocznie formalna praktyke
medytacyjna dla ustabilizowania uspokojenia
(samaadhi). Wlasnie tego punktu dotyczy to ramowe
opracowanie ktore zrobilem dla MaryJane pytajacej
o trening Sakjamuniego.
6. Kiedy uczen wejdzie w samadi, rozpocznie prace
nad porzuceniem Pieciu Przeszkod:
- chcenia
- niecheci
- lenistwa
- niepokoju
- watpliwosci
7. Kiedy uczen zacznie rozstawac sie z Piecioma
Przeszkodami, uczen zacznie stopniowo i po kolei
wchodzic w wyzsze stany medydatacyjne (dzana).
8. Przeszedlwszy i pozuciwszy wszystkie dzana,
uczen wejdzie w Nibbane.
tak to nakreslil Sakjan w rozmowie z Ga.naka Moggallaana,
a w MN 61 pytany przez Raahule (syn) daje w sumie identyczna
odpowiedz, ale znacznie bardziej jeszcze szczegolowa.
Bardzo podobna sekwencja krokow jest rowniez wskazana w
DN 1-13 wiec mozna chyba smialo na niej polegac jak na
mapie :)
metta
Agrios
przy jednoczesnej niewiedzy badz niepewnosci co
do tego jak ja praktykowac.
zrobilem wiec taki skrot, skondensowalem stosowna
sutte [Ganakamoggallana Sutta (MN 107]
w taki sposob aby kazdy latwo ja wydrukowac na
jednym papierze i zapamietac.
Ga.naka Moggallaana ktory byl braminem, zazadal od
buddy podania stopniowej, "ktok po kroku" metody
postepowania po sciezce do Nibbany.
Oto odpowiedz:
1. Najpierw, uczen ma praktykowac wartosciwe zycie,
postepowac moralnie i etycznie.
2. Nastepnie, uczen nie bedzie ulegal percepcji zadnego
ze zmyslow (wzrok, sluch, smak, dotyk, wech, umysl).
3. Nastepnie, uczen bedzie jadl i spal tylko tyle ile
jest niezbedne dla zdrowia.
4. Nastepnie, uczen rozpocznie utrzymywanie uwaznosci
w trakcie wszystkich swoich zyciowych czynnosci
jak poruszanie, jedzenie, patrzenie etc.
5. Kiedy uczen wejdzie w uwaznosc i ustabilizuje ja,
dopiero wowczas rozpocznie formalna praktyke
medytacyjna dla ustabilizowania uspokojenia
(samaadhi). Wlasnie tego punktu dotyczy to ramowe
opracowanie ktore zrobilem dla MaryJane pytajacej
o trening Sakjamuniego.
6. Kiedy uczen wejdzie w samadi, rozpocznie prace
nad porzuceniem Pieciu Przeszkod:
- chcenia
- niecheci
- lenistwa
- niepokoju
- watpliwosci
7. Kiedy uczen zacznie rozstawac sie z Piecioma
Przeszkodami, uczen zacznie stopniowo i po kolei
wchodzic w wyzsze stany medydatacyjne (dzana).
8. Przeszedlwszy i pozuciwszy wszystkie dzana,
uczen wejdzie w Nibbane.
tak to nakreslil Sakjan w rozmowie z Ga.naka Moggallaana,
a w MN 61 pytany przez Raahule (syn) daje w sumie identyczna
odpowiedz, ale znacznie bardziej jeszcze szczegolowa.
Bardzo podobna sekwencja krokow jest rowniez wskazana w
DN 1-13 wiec mozna chyba smialo na niej polegac jak na
mapie :)
metta
Agrios
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: mapa
Dobra kartograficzna robota Agriosie ;-) Wiem, ze w therawadzie istnieje praktyka tzw. "milujacej dobroci" (metta?), czy moglbys przedstawic rowniez jej zarys?
Pozdrawiam,
Pozdrawiam,
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Re: mapa
to po prostu praktyka milosci ( Brahma-vihara-bhavana).
takie ramowe opracowanie musialo by zawierac trzy
listy. pierwsza bedzie ukazywala co my rozumiemy przez
milosc, druga bedzie ukazywala obszar ktorego dotyczy,
czy inaczej mowiac w ktorym operuje.
dopiero trzecia byla by lista praktyki.
w najwiekszym skrocie to bedzie tak:
I. MILOSC ( Cztery Brama Vihara):
1. Metta:
To jest intencja i zdolnosc do dawania radosci i szczescia.
Warunkiem jej zaistnienia jest zrozumienie i poznanie potrzeb ukochanej/go.
2. Karuna:
Intencja i zdolnosc dawania ulgi i rozwiazywania problemow drugiej istoty,
Warunkiem jej zaistnienia jest glebokie poznanie ukochanej/go.
3. Mudita:
Zdolnosc do wzbudzania i przezywania wspolnej radosci cial i umyslow.
4. Upeka:
Zdolnosc do akceptowania ukochanej/go takim jakim jest. Chlodna i spokojna
akceptacja.
II. OBSZAR I CZAS MILOSCI (appamanna)
1. Milosc rozciaga sie na wszystkie istoty we wszystkcih swiatach i na
wszystkich planach bez wyjatkow.
2. Trwa tak jak kazdy inny fenomen tylko w nieskonczenie krotkiej
chwili obecnej i tak jak wszystko inne podlega prawu kammy.
3. Metta to nie jest pragnienie kochania ani bycia kochanym,
ale aktywny i swiadomy akt woli (cetana) ktory mozna porownac
z miloscia matki do jedynego dziecka.
III. PRAKTYKA.
1. Refleksja medytacyjna poprzedzajaca formalna praktyke (vipassana)
jest nieco latwiejsza bo nie wymaga pelnej uwaznosci, ale moze byc
praktykowana dopiero po pelnym uswiadomieniu sobie wszystkich
czterech Brama Vihara. W uswiadomieniu ich jest pomocna glosna
recytacja Karanijametta Sutty oraz refleksja nad Digha Nikaya 13.
Z powyzszego wynika, ze mozliwa jest do praktykowania
dopiero od punktu 5 na "mapie do nibbany".
2. Praktyka polega na generowaniu cetany ukierunkowanej na milosc.
Polega na stopniowym "odkrywaniu" tego czym milosc jest i poglebianiu cetany,
oraz na pelnej swiadomosci jej istnienia i jej braku w danej chwili.
3. Uczen majacy swiadomosc milosci, moze rozpoczac jej generowanie co sie
odbywa stopniowo, od spokojnego zyczenia sobie samemu szczescia i wszystkiego
co istotnie dobre. Nastepnie uczen rozszerza coraz bardziej zakres zyczen
i ich odbiorcow tak aby objac nim ewentualnie wszystkie bez wyjatku
istoty.
4. Generowanie uczuc milosci moze byc praktykowane w dowolnej chwili zycia,
nawet w trakcie trywialnych, codziennych czynnosci o ile ma miejsce ustabilizowanie
pelnej uwaznosci.
UWAGA.
praktykowanie wszechobejmujacej milosci jako odklepywanie zyczen
jest nieporozumieniem i przyniesie oplakane skutki.
stanowczo nalezy zdawac sobie sprawe z tego w czym sie
uczestniczy kiedy wypracowuje sie w sobie wole oddania wszystkim istotom.
metta,
Agrios
PS. Poprawilem troszke terminologie.
takie ramowe opracowanie musialo by zawierac trzy
listy. pierwsza bedzie ukazywala co my rozumiemy przez
milosc, druga bedzie ukazywala obszar ktorego dotyczy,
czy inaczej mowiac w ktorym operuje.
dopiero trzecia byla by lista praktyki.
w najwiekszym skrocie to bedzie tak:
I. MILOSC ( Cztery Brama Vihara):
1. Metta:
To jest intencja i zdolnosc do dawania radosci i szczescia.
Warunkiem jej zaistnienia jest zrozumienie i poznanie potrzeb ukochanej/go.
2. Karuna:
Intencja i zdolnosc dawania ulgi i rozwiazywania problemow drugiej istoty,
Warunkiem jej zaistnienia jest glebokie poznanie ukochanej/go.
3. Mudita:
Zdolnosc do wzbudzania i przezywania wspolnej radosci cial i umyslow.
4. Upeka:
Zdolnosc do akceptowania ukochanej/go takim jakim jest. Chlodna i spokojna
akceptacja.
II. OBSZAR I CZAS MILOSCI (appamanna)
1. Milosc rozciaga sie na wszystkie istoty we wszystkcih swiatach i na
wszystkich planach bez wyjatkow.
2. Trwa tak jak kazdy inny fenomen tylko w nieskonczenie krotkiej
chwili obecnej i tak jak wszystko inne podlega prawu kammy.
3. Metta to nie jest pragnienie kochania ani bycia kochanym,
ale aktywny i swiadomy akt woli (cetana) ktory mozna porownac
z miloscia matki do jedynego dziecka.
III. PRAKTYKA.
1. Refleksja medytacyjna poprzedzajaca formalna praktyke (vipassana)
jest nieco latwiejsza bo nie wymaga pelnej uwaznosci, ale moze byc
praktykowana dopiero po pelnym uswiadomieniu sobie wszystkich
czterech Brama Vihara. W uswiadomieniu ich jest pomocna glosna
recytacja Karanijametta Sutty oraz refleksja nad Digha Nikaya 13.
Z powyzszego wynika, ze mozliwa jest do praktykowania
dopiero od punktu 5 na "mapie do nibbany".
2. Praktyka polega na generowaniu cetany ukierunkowanej na milosc.
Polega na stopniowym "odkrywaniu" tego czym milosc jest i poglebianiu cetany,
oraz na pelnej swiadomosci jej istnienia i jej braku w danej chwili.
3. Uczen majacy swiadomosc milosci, moze rozpoczac jej generowanie co sie
odbywa stopniowo, od spokojnego zyczenia sobie samemu szczescia i wszystkiego
co istotnie dobre. Nastepnie uczen rozszerza coraz bardziej zakres zyczen
i ich odbiorcow tak aby objac nim ewentualnie wszystkie bez wyjatku
istoty.
4. Generowanie uczuc milosci moze byc praktykowane w dowolnej chwili zycia,
nawet w trakcie trywialnych, codziennych czynnosci o ile ma miejsce ustabilizowanie
pelnej uwaznosci.
UWAGA.
praktykowanie wszechobejmujacej milosci jako odklepywanie zyczen
jest nieporozumieniem i przyniesie oplakane skutki.
stanowczo nalezy zdawac sobie sprawe z tego w czym sie
uczestniczy kiedy wypracowuje sie w sobie wole oddania wszystkim istotom.
metta,
Agrios
PS. Poprawilem troszke terminologie.
- piotr
- ex Global Moderator
- Posty: 3569
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 08:02
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: brak
Re: mapa
Agrios mam proĹbÄ, czy mĂłgĹbyĹ zrobiÄ podobne 'zestawienie' dotyczÄ ce postÄpowania z uzaleĹźnieniami (jeĹli takowe istnieje) lub podaÄ stosowne sutty? Twoja wiedza nt. sutt jest ogromna, a mi samemu ciÄĹźko szukaÄ na oĹlep np. na www.accesstoinsight.org ...Agrios pisze:daje sie odczuc pewne zainteresowanie dhamma,
przy jednoczesnej niewiedzy badz niepewnosci co
do tego jak ja praktykowac.
PomyĹlnoĹci!
Re: mapa
troche nie rozumiem o jekie uzaleznienia ci chodzi.piotr pisze: Agrios mam proĹbÄ, czy mĂłgĹbyĹ zrobiÄ podobne 'zestawienie' dotyczÄ ce postÄpowania z uzaleĹźnieniami .
!
buddyzm to widzi troche niestandartowo.
napisz konkretnie prosze a ja w miedzyczasie zrobilem troche
bardziej precyzyjna wesje tej mapy wiec ja tu siekne:
Sciezka do Nibbany.
I. Najpierw, uczen bedzie poznawal Dhamme, zyjac moralnie i etycznie:
1. Powstrzyma sie od zabijania.
2. Powstrzyma sie od brania czego mu nie dano.
3. Powstrzyma sie od ekscesow seksualnych.
4. Powstrzyma sie od klamstw, plotek, obmowy, osadow, zlosliwosci, wyzwisk.
5. Powstrzyma sie od alkoholu i narkotykow.
6. Powstrzyma sie od dzialalnosci w niewlasciwych profesjach zwiazanych z zabijaniem, kradzieza, oszustwami etc.
II. Nastepnie, uczen nie bedzie ulegal zadnemu ze zmyslow:
1. Wzrok nie bedzie mna rzadzil.
2. Sluch nie bedzie mna rzadzil.
3. Dotyk nie bedzie mna rzadzil.
4. Smak nie bedzie mna rzadzil.
5. Wech nie bedzie mna rzadzil.
6. Umysl nie bedzie mna rzadzil.
III. Nastepnie, uczen bedzie jadl i spal tylko tyle ile jest niezbedne dla zdrowia:
1. Nie wiecej niz trzy skromne i zdrowe posilki na dobe.
2. Nie wiecej niz 6 godzin snu na dobe.
IV. Nastepnie, uczen rozpocznie utrzymywanie uwaznej swiadomosci obecnej chwili:
1. Uwazna swiadomosc ciala i form ( przemijajace, bolesne, pozbawione istoty).
2. Uwazna swiadomosc uczuc ( przemijajace, bolesne, pozbawione istoty).
3. Uwazna swiadomosc swiadomosci ( przemijajace, bolesne, pozbawione istoty).
4. Uwazna swiadomosc innych fenomenow ( przemijajace, bolesne, pozbawione istoty).
V. Kiedy uczen ustabilizuje uwaznosc, rozpocznie formalna praktyke medytacyjna:
1. Uspokojenie.
2. Wglad.
3. Wszechogarniajaca milosc.
VI. Kiedy uczen ustabilizuje praktyke, rozpocznie prace nad porzuceniem Pieciu Przeszkod:
1. Chcenie ( zbedne, nie moje, przemijajace, bolesne, poza kontrola).
2. Awersja ( zbedne, nie moje, przemijajace, bolesne, poza kontrola).
3. Lenistwo ( zbedne, nie moje, przemijajace, bolesne, poza kontrola).
4. Niepokoj ( zbedne, nie moje, przemijajace, bolesne, poza kontrola).
5. Watpliwosci ( zbedne, nie moje, przemijajace, bolesne, poza kontrola).
VII. Kiedy uczen zacznie rozstawac sie z Piecioma Przeszkodami,
zacznie stopniowo wchodzic w wyzsze stany medytacyjne (czana).
VIII. Przeszedlwszy i porzuciwszy wszystkie czana,
uczen wejdzie w Nibbane.
rzecz sie wciaz miesci na jednej stronie mam nadzieje.
:)
mettaya,
Agrios
- piotr
- ex Global Moderator
- Posty: 3569
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 08:02
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: brak
Re: mapa
Chodzi mi o typowe uzależnienia typu: używki, alkohol, seks, praca itd itd.Agrios pisze:troche nie rozumiem o jekie uzaleznienia ci chodzi.
buddyzm to widzi troche niestandartowo.
napisz konkretnie prosze
Domyślam się, że do tego problemu można podejść np. ze strony Pierwszej Szlachetnej Prawdy i analizować sytuację poprzez kolejne trzy Prawdy. Ale zastanawiam się czy były sutty dotyczące stricte uzależnień.. Dzięki za pomoc! :)
Najlepszego!
Re: mapa
Budda zdaje sie ze nie wyroznial tych akuratpiotr pisze: Chodzi mi o typowe uzależnienia typu: używki, alkohol, seks, praca itd itd.
Domyślam się, że do tego problemu można podejść np. ze strony Pierwszej Szlachetnej Prawdy i analizować sytuację poprzez kolejne trzy Prawdy. Ale zastanawiam się czy były sutty dotyczące stricte uzależnień.. Dzięki za pomoc! :)
Najlepszego!
uzaleznien z calego szerego uzaleznien z ktorymi sie borykamy.
przypomina mi sie dziesiatki miejsc w ktorych wyraza glebokie
wspolczucie dla naszych uzaleznien, ale ani jedna sutta nie wyroznia
tych akurat problemow jako jakichs unikalnych, szczegolnych, czy
wymagajacych szczegolnego traktowania.
Oczywiscie masz racje ze nalezy przestudiowac pierwsze nauczanie,
ale moim zdaniem tylko w polaczeniu z drugim nauczaniem o
iluzji osoby (anatma).
Tyle, ze i tak doprowadzi cie do tej mapy ktora nakreslilem, bo zauwaz
ze praktycznie mowilmy o punkcie II z wszystkimi podpunktami.
Punkt I ktory to poprzedza wskazuje warunki ktore musza zaistniec,
punkt III natomiast wskazuje na dalsza droge ktora w wypadku
buddyzmu jest wyrzeczenie sie jako warunek dla powszechnej
aspiracji bycia szczesliwym.
Rozumiem jednak, ze chcesz mowic wylacznie o tym co poprzedza
punkt I, czyli o warunkach jakie musza powstac aby uczen mogl
powstrzymac sie od zabijania, lapczywosci, i calej tej reszty.
Otworzylem oddzielny watek w ktorym sobie to spokojnie
przestudiujemy.
metta,
Agrios
- piotr
- ex Global Moderator
- Posty: 3569
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 08:02
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: brak
Re: mapa
Mógłbyś podać stosowne sutty? Ogólnie kojarzę o co chodzi, ale wolałbym mieć to wszystko poukładane i wydrukowane na papierze :)Agrios pisze:Oczywiscie masz racje ze nalezy przestudiowac pierwsze nauczanie, ale moim zdaniem tylko w polaczeniu z drugim nauczaniem o
iluzji osoby (anatma).
Dokładnie tak. Logicznym jest oczywiście to że, aby pozbyć się nałogu/obsesji to trzeba po prostu przestać palić/pić/itd. Tylko właśnie ciekawi mnie co musi zaistnieć w człowieku, żeby mógł porzucić te działania. Bo wydaje mi się, że samo zdanie sobie sprawy z tego, że trzeba po prostu przestać np. pić (co jest oczywiście bardzo ważne i konieczne) może być niewystarczające.Agrios pisze:Rozumiem jednak, ze chcesz mowic wylacznie o tym co poprzedza punkt I, czyli o warunkach jakie musza powstac aby uczen mogl
powstrzymac sie od zabijania, lapczywosci, i calej tej reszty.
Pozdrawiam!
Re: mapa
Swietny pomysl.piotr pisze:
Mógłbyś podać stosowne sutty? Ogólnie kojarzę o co chodzi, ale wolałbym mieć to wszystko poukładane i wydrukowane na papierze :)
Dwie pierwsze, kardynalne sutty ktore stanowia jak gdyby
omowienie calego nauczania to:
Dhamma-cakka-ppavattana sutta,
Anatta-lakkhana sutta
jest dobrze czytac je w polaczeniu z trzecia:
Aditta-pariyaya sutta
to sa trudne sutty, mimo ze dosc proste.
ich trudnosc polega jak gdyby na tym, ze proponuja spojrzenie
jakiego nie znamy. potrzebna jest cierpliwosc aby zglebic ich tresc
a pozniej sens.
ale przeciez... mamy czas :)
metta,
Agrios
- piotr
- ex Global Moderator
- Posty: 3569
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 08:02
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: brak
Re: mapa
Tutaj [link] znajdują się te trzy sutty, wraz z krótkim wstępem, niestety wszystko jest po angielsku :/Agrios pisze:Dwie pierwsze, kardynalne sutty ktore stanowia jak gdyby
omowienie calego nauczania to: Dhamma-cakka-ppavattana sutta,
Anatta-lakkhana sutta jest dobrze czytac je w polaczeniu z trzecia: Aditta-pariyaya sutta
Pozdrawiam ciepło =]
Re: mapa
Ja bym chcial wiedziec czy jest to gdzies po polsku,piotr pisze:[...]
niestety wszystko jest po angielsku :/
dostepne do przeczytania.
Jesli nie, to ja moge sie podjac napisania tych sut po
polsku. Oczywiscie nie bedzie to tlumaczenie, ale raczej
cos w rodzaju "co przeczytalem i jak zrozumialem".
Potrzebowal bym rowniez pomocy kogos po filologii
polskiej, zeby pozniej te teksty skorygowal pod wzgledem
jezykowym, bo nie mowie po polsku na codzien.
Rowniez, chcialbym dla jasnosci dodac, ze konstruuje ta
mape na bazie:
Ganakamoggallana Sutta (MN 107)
Ambalatthikarahulovada Sutta (MN61)
Anathapindikovada Sutta (MN 143)
Satipatthana Sutta (MN 10)
a nie na bazie tych trzech pierwszych sut.
Niemniej, mapa jest z nimi w pelni zgodna bo Gotama
w tych trzech pierwszych sutach nakresla caly obraz
sytuacji i ustala baze buddyzmu.
Zastanawiam sie rowniez, czy nie nalezalo by jasno
stwierdzic, ze wedrujemy sobie po tej mapie na luzie,
gdzie nas tam zaniesie, we wszystkich kierunkach.
To nie jest tak, ze dopiero po osiagnieciu punktu pierwszego
idealnym jego opanowaniu i zastosowaniu, mozemy przejsc
do kolejnych punktow.
Wprost przeciwnie - gdzie nas kamma zaniesie tam jestesmy,
co robimy to robimy, jak to nam wychodzi tak nam wychodzi.
Zazwyczaj praktykujacy buddysta bedzie sobie po tej mapie
swobodnie wedrowal we wszystkich kierunkach i przy okazji
obserwowal jak sie kamma i vipaka uklada.
metta,
Agrios
- piotr
- ex Global Moderator
- Posty: 3569
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 08:02
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: brak
Re: mapa
Tutaj: [link] znajduje sie tłumaczenie Dhamma-cakka-pavattana sutta, niestety nie wiem na ile jest to wierne tlumaczenie (zrobione na podstawie angielskiej wersji z accesstoinsight.org). Pozostałych dwóch sutt chyba nie ma po polsku.Agrios pisze:Ja bym chcial wiedziec czy jest to gdzies po polsku,
dostepne do przeczytania.
Re: mapa
przyznam, ze troche mi sie to w glowie nie chcialo pomiescic,piotr pisze:Pozostałych dwóch sutt chyba nie ma po polsku.
i dlatego postanowilem przyspieszyc prace nad ich tlumaczeniem.
rowniez, Ronin i Bobo tez zdaje sie potrzebuja je poczytac.
wszycy w sumie poptrzebujemy...
no to sa pierwsze trzy:
theravada.cjb.net
daj znac gdyby cos sie nie ladowalo czy nie drukowalo za dobrze.
a ja wracam do pracy nad nastepnymi dwoma.
metta,
Agrios
- piotr
- ex Global Moderator
- Posty: 3569
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 08:02
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: brak
Re: mapa
Mi twoja strona theravada.cjb.net w ogóle nie chce się załadować :( (pojawia się strona http://www.web1000.com/ )Agrios pisze:daj znac gdyby cos sie nie ladowalo czy nie drukowalo za dobrze.a ja wracam do pracy nad nastepnymi dwoma.
Poza tym przepraszam, że na żaden post nie odpowiadałem, ale dopiero co wróciłem z rowerowego tournee =] po Borach Tucholskich i Kaszubach =] .. Jak wszystko uważnie przeczytam to się odezwę =] Fajnie, że zabrałeś się za te tłumaczenia, dzięki =]
Tymczasem!
Re: mapa
zaskoczenie :shock:
czy ktos jeszcze ma ten sam problem z zaladowaniem
tej strony?
na wszelki wypadek przenioslem ja na europejski serwer,
a na starym miejscu bedzie mirror: theravada.cjb.net
poprawiona wersja mapy do nibbany oraz wszystkie tlumacznia mieszkaja:
theravada.tk
czy ktos jeszcze ma ten sam problem z zaladowaniem
tej strony?
na wszelki wypadek przenioslem ja na europejski serwer,
a na starym miejscu bedzie mirror: theravada.cjb.net
poprawiona wersja mapy do nibbany oraz wszystkie tlumacznia mieszkaja:
theravada.tk
***
- piotr
- ex Global Moderator
- Posty: 3569
- Rejestracja: pn cze 30, 2003 08:02
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: brak
Re: mapa
O teraz Ĺadnie dziaĹa =] PiÄkna strona! A pod adresem mirror'a nadal pojawia siÄ to co poprzednio (przynajmniej mi) =/Agrios pisze:na wszelki wypadek przenioslem ja na brytyjski serwer,
a na starym miejscu bedzie mirror: sutry.cjb.net
Pozdrawiam!
Re: mapa
[quote="Agrios"]czy ktos jeszcze ma ten sam problem z zaladowaniem
tej strony?[/quote]
Owszem, ale problem występuje tylko w przeglądarce elinks, więc się nie przejmuj. Szkoda, że nie używasz polskich literek w sutrach.
w.
tej strony?[/quote]
Owszem, ale problem występuje tylko w przeglądarce elinks, więc się nie przejmuj. Szkoda, że nie używasz polskich literek w sutrach.
w.
Re: mapa
Wojtku,
te sutry sa w swojej pierwszej wersji ktora mozna pokazac.
(zebys wiedzial jakiego mam stracha, ze cos sknocilem)
beda jeszcze wiele razy poprawiane.
ja nie moge pisac z ogonkami bo bym chyba oszalal.
kiedy beda w ostatecznej wersji... kto wie?
moze bedzie juz jakis polski theravadin ktory z checia je
przelozy na wersje ogonkowe?
te sutry sa w swojej pierwszej wersji ktora mozna pokazac.
(zebys wiedzial jakiego mam stracha, ze cos sknocilem)
beda jeszcze wiele razy poprawiane.
ja nie moge pisac z ogonkami bo bym chyba oszalal.
kiedy beda w ostatecznej wersji... kto wie?
moze bedzie juz jakis polski theravadin ktory z checia je
przelozy na wersje ogonkowe?
***