Forum e-Budda PL

''Początkiem ścieżki wyzwolenia jest przekonanie o bezsensowności samsary i szczera determinacja uwolnienia się od niej.'' - Patrul Rinpocze
Dzisiaj jest ndz lut 18, 2018 02:29

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany post: ndz lip 03, 2016 20:30 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 11968
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
''Droga Wspólnoto Dzogczen na całym świecie.
Chciałbym wyjaśnić sprawę poruszoną przeze mnie niedawno w liście na temat kursów we Wspólnocie Dzogczen dla praktykujących z przekazem. Jak wcześniej wspomniałem, wszyscy musimy być pewni, że osoby, które będą nauczać, mają konkretną podstawę i zrozumienie - jest to coś ważnego dla wszystkich, teraz i w przyszłości. Dlatego też jestem odpowiedzialny, jako Nauczyciel i główny dzierżyciel przekazu i linii, by mieć pewność, że mam zaufanie do osób, którym daję swoje upoważnienie.
To głębokie zaufanie mam do swojego Syna i Córki. Mam całkowitą pewność, że mogą nauczać wszelkich nauk, do których otrzymali przekaz i wyjaśnienia. O ile uznają, że chcą nauczać. Ale powinni być wolni i nikt nie powinien próbować zmusić ich do nauczania.
Udzieliłem swojego pozwolenia Kenpo Yeshe Wangpo na nauczanie wielu różnych
praktyk.
Ninę Robinson upoważniłem do nauczania Mandarawy.
Najdziormę Tsultrim Allione i Costantino Albini upoważniłem do nauczania moich nauk Czod.
Elio Guarisco i Fabio Andrico upoważniłem do nauczania Tsalungów Mandarawy.
Michela Katza upoważniłem do udzielania moich nauk Jogi Snu.
Wszyscy nauczyciele SMS nie są automatycznie upoważnieni do nauczania wielu praktyk: aby nauczać określonej praktyki, powinni najpierw mieć konkretną wiedzę, doświadczenie, zdolności i kwalifikacje.
Praktykujący, którzy już prowadzą różne praktyki z praktykującymi, którzy otrzymali przekaz, powinni zrozumieć, że nie są autoryzowanymi nauczycielami. Wszyscy praktykujący i Gakyile powinni to zrozumieć. Aby móc ich uważać za nauczycieli, powinni najpierw bezpośrednio i oficjalnie otrzymać upoważnienie Nauczyciela.''

Dzamling Gar 13 05 2016
- czogjal Namkhai Norbu Rinpocze

_________________
nangła sem, sem tongpa, tongpa y sel, y sel sun dziu, sun dziu deła czienpo


Na górę
Nieprzeczytany post: pt lip 08, 2016 10:03 
Offline

Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:07
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Tradycja: BON
I to jest właśnie to o czym mówię. Nigmapa i bodajże Kagju nie posiadają systemu stopni naukowych, egzaminów. Brak dyscypliny oraz błędnie rozumiany pogląd dzogczen tworzą potem domorosłych "guru". Teraz taki czogjal Namkhai Norbu Rinpocze musi robić ogłoszenia parafialne by nie podpinali się pod interes, ci którzy nie powinni wg. niego. To w tych szkołach należy zwracać uwagę na czystość przekazów bo w innym wypadku z pewnością trafimy na manowce.

_________________
http://img407.imageshack.us/img407/4309/avatiq2.jpg


Na górę
Nieprzeczytany post: pt lip 08, 2016 14:50 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 11968
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witaj
Cytuj:
Nigmapa i bodajże Kagju nie posiadają systemu stopni naukowych, egzaminów. (...)
Mylisz się. Obydwie szkoły je posiadają: khenpo.

Warto przy tym wspomniec, że zarówno tytuł khenpo, jak i geshe, nie jest jakąś wykładnią wglądu tego, który ten tytuł posiada - odnosi się on do zasobu posiadanych informacji i sprawności w operowaniu nimi /np: debaty filozoficzne/, a nie do stopnia samorealizacji w ramach ścieżki ku ustaniu cierpienia.

Pozdrawiam
:14:

_________________
nangła sem, sem tongpa, tongpa y sel, y sel sun dziu, sun dziu deła czienpo


Na górę
Nieprzeczytany post: ndz lip 10, 2016 21:34 
Offline

Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:07
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Tradycja: BON
Cytuj:
Witaj
Cytuj:
Nigmapa i bodajże Kagju nie posiadają systemu stopni naukowych, egzaminów. (...)
Mylisz się. Obydwie szkoły je posiadają: khenpo.

Warto przy tym wspomniec, że zarówno tytuł khenpo, jak i geshe, nie jest jakąś wykładnią wglądu tego, który ten tytuł posiada - odnosi się on do zasobu posiadanych informacji i sprawności w operowaniu nimi /np: debaty filozoficzne/, a nie do stopnia samorealizacji w ramach ścieżki ku ustaniu cierpienia.

Pozdrawiam
:14:
Rzeczywiście , myliłem się, pisząc "bodajże" podkreślam niepewność, ale do rzeczy.
Zastanawiałem się dla czego Namkhai Norbu Rinpocze nie ufa w system naukowy swojej ningmapy?

_________________
http://img407.imageshack.us/img407/4309/avatiq2.jpg


Na górę
Nieprzeczytany post: ndz lip 10, 2016 22:00 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 11968
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witaj
Cytuj:
(...)Zastanawiałem się dla czego Namkhai Norbu Rinpocze nie ufa w system naukowy swojej ningmapy?
Wychodzi na to, że Go uważnie nie czytasz - od kiedy to Namkhai Norbu Rinpocze deklaruje się jako ningmapa? :oczami:

Pozdrawiam
:14:

_________________
nangła sem, sem tongpa, tongpa y sel, y sel sun dziu, sun dziu deła czienpo


Na górę
Nieprzeczytany post: ndz lip 10, 2016 22:04 
Offline

Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:07
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Tradycja: BON
Cytuj:
Na Wschodzie inni wielcy mistrzowie kontynuują przekaz żyjącej tradycji Ningmapów. Są wśród nich: Kyabdzie Minling Trichen Rinpocze, dzierżawca tronu wielkiej tradycji Mindroling i jeden z najważniejszych przedstawicieli Ningmapy, który rezyduje w Dhera Dhun.

Inni mistrzowie to: Khordong Terczien Tulku Czime Rigdzin Rinpocze, uznany mistrz Dzogczen Czatral Rinpocze, który przebywa w Dardżylingu i Nepalu; Penor Rinpocze, który dokonał istotnego wkładu do sukcesji przekazu Ningmapy i prowadzi rozwijający się ośrodek w Byalakuppe w Południowych Indiach ; Trulshik Rinpocze, wysoce poważany i cenny mistrz Ningmapy, który rezyduje w Nepalu; VII Dzogczen Rinpocze; VIII Shechen Rabdziam Rinpocze i Czoling Rinpocze, VII Dzogczen Ponlop Rinpocze, IX Gangteng Tulku Rinpocze, Dzongsar Rinpocze oraz bardzo znany na Zachodzie Czogjal Namkhai Norbu.
wikipedia

poza tym jest więcej źródeł na temat jego ningmapowości

btw. Mogę się nie uważać za ziemianina, co nie zmienia faktu że nim jestem.

_________________
http://img407.imageshack.us/img407/4309/avatiq2.jpg


Na górę
Nieprzeczytany post: ndz lip 10, 2016 22:13 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 11968
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witaj
Cytuj:
(...) poza tym jest więcej źródeł na temat jego ningmapowości
Na temat Jego siakjapowości, kagjupowości i bonpowości, takoż - chcesz się licytowac? :oczami:

Pozdrawiam
:14:

_________________
nangła sem, sem tongpa, tongpa y sel, y sel sun dziu, sun dziu deła czienpo


Na górę
Nieprzeczytany post: pn lip 11, 2016 08:52 
Offline

Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:07
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Tradycja: BON
(...)[/quote]......bonpości,.... :oczami:

Pewnie ani on ani nikt inny nie uważa go za bonpo.
Niektórzy mówią o postawie ponad podziałami, nie istnieje nic takiego w tym przypadku, przecież od kogoś dostał przekaz, inicjacje do swojego nauczania etc.
"znany na zachodzie, nie uznany na wschodzie" to pewien określony styl nauczania z jakim się spotkałem. W czasie swojego życia mocno rewidowałem poglądy na temat własnej postawy wobec nauczania. Liczyły się fakty a nie mity powtarzane przez fascynatów.
Teksty mocno nacechowane elitarnością, sformułowania o własnych dokonaniach, dokonaniach własnej rodziny, "dokarmianie" gawiedzi za pomocą cukierków na które się rzucają jak na jakieś święte cymelia nie przemawiają do mnie zakłócając przekaz. I być może egocentryzm ten nie przeszkadzał by mi, to w przypadku kiedy naucza się zupełnie innej postawy nie pozostawia złudzeń co do własnej autentyczności. Podobne zjawisko obserwujemy gdy gruby biskup prawi kazanie o pomaganiu głodującym w Afryce.

_________________
http://img407.imageshack.us/img407/4309/avatiq2.jpg


Na górę
Nieprzeczytany post: pn lip 11, 2016 10:26 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 11968
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witaj
Cytuj:
Niektórzy mówią o postawie ponad podziałami, nie istnieje nic takiego w tym przypadku, przecież od kogoś dostał przekaz, inicjacje do swojego nauczania etc. (...)
Otrzymał przekazy od nauczycieli z różnych szkół. Podstawowe wykształcenie otrzymał w klasztorze sakjapy... itd, itp. Chcesz kwestionowac Jego postawę?... dobrze, mi nic do tego - Twe frustracje nie są mą sprawą :oczami:

Pozdrawiam
:14:

ps
Cytuj:
(...)......bonpości,.... :oczami:
ma wyliczanka w tym właśnie stylu, to żart z Twej: ''nigmapowości'' :oczami:

_________________
nangła sem, sem tongpa, tongpa y sel, y sel sun dziu, sun dziu deła czienpo


Na górę
Nieprzeczytany post: pn lip 11, 2016 12:05 
Offline

Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:07
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Tradycja: BON
Styl dowolny, abym to zrozumiał.

Frustracje, jak to nazwałeś mają swe źródło w chęci uchronienia syna, a szczególnie córki przed takimi lamami. Jeśli zapełnisz głowę nieprawdą, to nie zapełnisz jej potem prawdą. Nie sposób odróżnić jednego od drugiego, ale bez przesady, oczywistości i skrajności odrzuca się. Dam przykład bym był lepiej zrozumiany. W komentarzach do pewnych nauk wyraźnie powiedziano, że podstawą praktyk, w tym wypadku tantrycznych, jest naturalny stan umysłu. W tych samych naukach stwierdzono, że alkohol uniemożliwia rozpoznanie a potem przebywanie w nim. Na czymś trzeba się oprzeć, więc oparcie wybieram w źródle pewnej tradycji i jeśli ktoś zachęca do picia alkoholu uważając, że uprawia tantrę i dzogczen to kłamie i nie mu ufam choćby był pozłacany.

_________________
http://img407.imageshack.us/img407/4309/avatiq2.jpg


Na górę
Nieprzeczytany post: pn lip 11, 2016 12:24 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 11968
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witaj
Cytuj:
Frustracje (...)
Wiem tyle:
Cytuj:
Bardzo ciężko wyjść jest poza swoje instynkty.
fakt.

Pozdrawiam
:14:

_________________
nangła sem, sem tongpa, tongpa y sel, y sel sun dziu, sun dziu deła czienpo


Na górę
Nieprzeczytany post: pn lip 11, 2016 14:04 
Offline

Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:07
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Tradycja: BON
Cytuj:
Witaj
Cytuj:
Frustracje (...)
Wiem tyle:
Cytuj:
Bardzo ciężko wyjść jest poza swoje instynkty.
fakt.

Przewrotne zestawienie zdań, erystyka szkodzi duskusji.

_________________
http://img407.imageshack.us/img407/4309/avatiq2.jpg


Na górę
Nieprzeczytany post: pn lip 11, 2016 17:54 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 11968
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witaj
Cytuj:
(...) erystyka szkodzi duskusji.
Dokładnie - stąd też w żadną dyskusję się z Tobą nie wdaję /zauważ proszę/, tylko, albo się Ciebie o coś pytam, albo na coś zwracam Tobie uwagę /w tym i w TYM temacie/ :oczami:

Pozdrawiam
:14:

_________________
nangła sem, sem tongpa, tongpa y sel, y sel sun dziu, sun dziu deła czienpo


Na górę
Nieprzeczytany post: pn lip 11, 2016 22:53 
Offline

Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:07
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Tradycja: BON
Odczytuje nasz dialog jako swego rodzaju dysputę. Cenię to sobie. Różnica polega na tym, że Ty nie nazywasz a ja nazywam dyskusją, na jedno wychodzi. Osobiście nie uważam siebie za buddystę ale DalajLama uznał łaskawie bon jako piątą szkołę buddyzmu tybetańskiego, to po pierwsze, po drugie Bon zaraził się buddyzmem, jego rytem. Nie powiem Budda, powiem Tonpa i kiedy widzę podkreślony wyraz "Tonpa" jako nierozpoznany w autokorekcie forum a "Budda" istnieje w słowniku to jest mi nieswojo. Fakt, że nie jesteśmy lubiani przez inne szkoły buddyzmu tybetańskiego w ogóle mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie. Przypuszczam, że kiedy dążymy w praktykach do niedualności, taki podział nie jest dobry, lecz nie ma wyboru by go uznać. Należy pamiętać, że przynajmniej moja bazgranina jest wytworem umysłu konceptualnego. Lubię robić coś pasjonującego, zatem dyskusja w dobry sposób roztrwania mój czas za dnia.

_________________
http://img407.imageshack.us/img407/4309/avatiq2.jpg


Na górę
Nieprzeczytany post: wt lip 12, 2016 11:20 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 11968
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witaj
Cytuj:
(...) Osobiście nie uważam siebie za buddystę ale DalajLama uznał łaskawie bon jako piątą szkołę buddyzmu tybetańskiego, to po pierwsze, (...)
Dalajlama oficjalnie nie uznał yungdrung bon za piątą szkołę buddyzmu tybetańskiego, tylko za jedną z pięciu głównych tradycji duchowych tybetu, której dziedzictwo należy chronić.
Natomiast po zapoznaniu się z tekstami bonpo, zaczął mówić: buddyści z siang siung - jak twierdzi Nima Dakpa Rinpocze.
Cytuj:
(...) po drugie Bon zaraził się buddyzmem, jego rytem.
Jakieś przykłady?
Cytuj:
Nie powiem Budda, powiem Tonpa i kiedy widzę podkreślony wyraz "Tonpa" jako nierozpoznany w autokorekcie forum a "Budda" istnieje w słowniku to jest mi nieswojo.
''niedualności'', też podkreśla, a i ''uważność'', także :oczami:
Cytuj:
Fakt, że nie jesteśmy lubiani przez inne szkoły buddyzmu tybetańskiego w ogóle mi nie przeszkadza, wręcz przeciwnie.
Obawiam się, że mylisz czasy historyczne ze współczesnością. Do tego, miały też wtedy miejsce niesnaski pomiędzy różnymi szkołami buddyzmu tybetańskiego - doszło nawet do tego, że piąta szkoła buddyzmu tybetańskiego, dzionang, prawie przestała istnieć.

Pozdrawiam
:14:

_________________
nangła sem, sem tongpa, tongpa y sel, y sel sun dziu, sun dziu deła czienpo


Na górę
Nieprzeczytany post: czw lip 14, 2016 08:12 
Offline

Rejestracja: śr kwie 16, 2008 11:07
Posty: 29
Płeć: mężczyzna
Tradycja: BON
Cytuj:
Witaj

Obawiam się, że mylisz czasy historyczne ze współczesnością. Do tego, miały też wtedy miejsce niesnaski pomiędzy różnymi szkołami buddyzmu tybetańskiego - doszło nawet do tego, że piąta szkoła buddyzmu tybetańskiego, dzionang, prawie przestała istnieć.

Pozdrawiam
:14:[/quote]

No witaj :)
Nie mylę epok niestety. Napisałem po głębszym zastanowieniu. Psy wieszają na Bon, ludzi którzy przechodzą na Bon odchodząc z Ningmapy bardzo szkalują, zatem twierdzę że ta sekta po prostu nie lubi tradycji przed buddyjskiej. Być może właśnie dla tego, że sektę prowadzą ludzie bez refleksji a mistrzami są tam zachodni hedoniści. Jeden z nich lawiruje między tradycjami stwarzając pozory ruchu Rime, jednak owoce jego działania są opłakane i tak jak powiedział nam nasz lama, kiedy masz wizję istot uśmiechających się na początku, bądź ostrożny, nie ufaj, obserwuj bo jeśli istoty te mają naturę demona, ich uśmiech nie trwa zbyt długo, wkrada się grymas a owoce ich działania służą cierpieniu. Zdanie te dotyczyło pewnych wizji podczas praktyk ale odnosiło się również do życia codziennego na ziemi.
Relatywność w tłumaczeniu wad charakteru jest nieracjonalna, nie można się z tym pogodzić i działać wbrew własnej naturze.

_________________
http://img407.imageshack.us/img407/4309/avatiq2.jpg


Na górę
Nieprzeczytany post: czw lip 14, 2016 11:01 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 11968
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witaj
Cytuj:
Nie mylę epok niestety. (...)
Jak uważasz :)

Zauważ tylko proszę, że nie podajesz żadnych konkretów. Najpierw przypisujesz wszystkim szkołom tybetańskim to, że nie lubią bonpo, następnie ogólnikowo /w tym duchu/ piszesz o ningmapie. Żadnych konkretnych nazwisk z Twej strony tu nie ma /w temacie ''Świeccy Oświeceni'' z Twej strony tak samo/. Nie ma też przez Ciebie, tu w tym temacie, podanych konkretnych cytatów ich - danych nauczycieli - wypowiedzi z podaniem źródła. Taka zabawa w ''głuchy telefon'' :oczami:

I teraz, bardzo łatwo mi sobie wyobrazic sytuację w której przedstawiciel jakiejś z sang ningmapy to czyta, co tu napisałeś, a następnie w związku z tym na jakimś forum pisze, że bonpo nie lubią ningmapy i bezpodstawnie ningmapę oskarżają. Tak to działa - i jest następnie niczym w ''głuchym telefonie'' powtarzane. A rzecz się sprowadza, nie do nielubienia się pomiędzy szkołami, bo tego nie ma, a do dania w ten sposób upustu swej frustracji przez niektórych z członków różnych sang i nic poza tym. I to nie nauczyciele to nakręcają, nie szkoły ningmapa czy yungdrung bon, tylko niektórzy uczniowie.
Cóż począc... awersja, zawsze w imię swych najsłuszniejszych racji, jest pierwsza :oczami:

Pozdrawiam
:14:

_________________
nangła sem, sem tongpa, tongpa y sel, y sel sun dziu, sun dziu deła czienpo


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
cron
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl