Czołem!
Mam do Was pytanie. Czy praktyka Theravadyjczyka opiera się tylko na Vipassanie i Anapanie? Chodzi mi o tak jakby "szczególną" praktykę w ciągu doby, bo stosować się do Ścieżki powinniśmy cały czas.
Praktyka
Moderator: Har-Dao
-
- Posty: 314
- Rejestracja: sob kwie 23, 2011 17:28
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: chwilowo zbanowany zenek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Praktyka
Tu cos mowia o Theravadzie, ale ty chyba pytasz o cos bardzo, bardzo konkretnego. Wiec pawnie trafilem kula w plot.
http://kwanumzen.org/talks/SeungSahn/C1 ... ayana2.mp3
http://kwanumzen.org/talks/SeungSahn/C1 ... ayana2.mp3
Re: Praktyka
trzeba było przyjechać na spotkania z Ajahn Sujin
Ja z nia byłem do końca, na lotnisku. Ona przez siedem dni pobytu tu nie powiedziała ani jednego słowa niedotyczącego praktyki i dhammy.
Na lotnisku tuż przed wylotem, stała ze mną i patrzyła się w tłumy ludzi. A ja z nią. "To tylko widzialny obiekt, nic więcej. Nigdy nie zapominaj widzialnego obiektu"
Potem wytłumaczyła 3 schronienia w Buddzie, Dhammie i Sandze. To refleksja nad cechami, Sammasambuddhy, jego wielkiej wiedzy i współczóciu, Dhamma to to co pojawia się właśnie teraz, Sangha - jedynie respect do wszystkich Szlachetnych, Ariya. Tłumaczyła że Ariya, Sotapanna, Sakadagami, Anagami i Arahaci ich cechy nie są równe Buddzie. Jednak oni również zrelizowali Ścieżkę i ich cechy są tymi w których przyjmujemy schronienie, aspirując do bycia przynajmniej sotapanna i wejscia na Ścieżkę. Praktykujemy jedynie by stać się sotapanna i wejść na Ścieżkę.
Potem wytłumaczyła, Nie próbuj robić kusala, po prostu doceń kusala(dobroć). Będziesz widział czym jest dobroć, gdy tylko ona powstanie. Wtedy umysł widzi jak rozwinąć więcej dobroci. Wtedy możesz widzieć że to co jest akusala przynosi ból. A to co jest dobrocią, przynosi szczęście. jednak nie próbuj mieć więcej dobroci. Po prostu doceń dobroć kiedy ona powstaje, wtedy umysł sam ją doceni i umysł sam będzie wiedział jak więcej dobroci rozwinąć, to jest panna.
Na koniec dodała: "Czyń dobro i studiuj Dhammę"
Pozdrawiam
ikar
Ja z nia byłem do końca, na lotnisku. Ona przez siedem dni pobytu tu nie powiedziała ani jednego słowa niedotyczącego praktyki i dhammy.
Na lotnisku tuż przed wylotem, stała ze mną i patrzyła się w tłumy ludzi. A ja z nią. "To tylko widzialny obiekt, nic więcej. Nigdy nie zapominaj widzialnego obiektu"
Potem wytłumaczyła 3 schronienia w Buddzie, Dhammie i Sandze. To refleksja nad cechami, Sammasambuddhy, jego wielkiej wiedzy i współczóciu, Dhamma to to co pojawia się właśnie teraz, Sangha - jedynie respect do wszystkich Szlachetnych, Ariya. Tłumaczyła że Ariya, Sotapanna, Sakadagami, Anagami i Arahaci ich cechy nie są równe Buddzie. Jednak oni również zrelizowali Ścieżkę i ich cechy są tymi w których przyjmujemy schronienie, aspirując do bycia przynajmniej sotapanna i wejscia na Ścieżkę. Praktykujemy jedynie by stać się sotapanna i wejść na Ścieżkę.
Potem wytłumaczyła, Nie próbuj robić kusala, po prostu doceń kusala(dobroć). Będziesz widział czym jest dobroć, gdy tylko ona powstanie. Wtedy umysł widzi jak rozwinąć więcej dobroci. Wtedy możesz widzieć że to co jest akusala przynosi ból. A to co jest dobrocią, przynosi szczęście. jednak nie próbuj mieć więcej dobroci. Po prostu doceń dobroć kiedy ona powstaje, wtedy umysł sam ją doceni i umysł sam będzie wiedział jak więcej dobroci rozwinąć, to jest panna.
Na koniec dodała: "Czyń dobro i studiuj Dhammę"
Pozdrawiam
ikar
"Chcemy iść łatwą drogą, ale jeżeli nie ma cierpienia, to nie ma mądrości. By dojrzeć do mądrości, musisz na swojej ścieżce naprawdę załamać się i zapłakać co najmniej trzy razy" Ajahn Chah
- Ras
- Posty: 377
- Rejestracja: śr cze 27, 2012 17:24
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Dzogchen
- Lokalizacja: Kraków
Re: Praktyka
Niestety nie miałem możliwości tam być - daleko, nie mam samochodu, nie mam pieniędzy na transport, szkoła. ;/
emaho!