Forum e-Budda PL

"Dla praktykującego Dharmę nie ma większego błędu niż praktykować ją w niewłaściwy sposób." - Duddziom Rinpocze
Dzisiaj jest pn lis 18, 2019 18:20

Strefa czasowa UTC+01:00




Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 
Autor Wiadomość
Nieprzeczytany post: ndz cze 22, 2008 09:26 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Posty: 2817
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu
Cytuj:
Cytuj:
Nie zmienia to jednak faktu, ze "Padmasambhava" (sanskr.) oznacza "lotus born", a "Guru Rinpocze" (tyb.) oznacza "Precious Master".
Czy dla ciebie to dwie rózne istoty?
Tu nie chodzi o to, czy to sa dwie rozne istoty, tylko o to, jakie znaczenie (a tym samym byc moze i efekty praktyki) niosa ze soba oba "imiona". Nie znam dokladnie biografii tego mistrza, ale wydaje mi sie, ze to co robil zanim przybyl do Tybetu rozni sie od tego, co robil po przybyciu do Tybetu.


Na górę
Nieprzeczytany post: ndz cze 22, 2008 14:13 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 30, 2007 21:55
Posty: 1273
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Dzogczen Longsal/ZhangZhungNG
Lokalizacja: Łódź
Robił mniej więcej to samo.
Wklepię biografię Padmasambhawy na forum niedługo, dla głębokiego pożytku wszystkich istot :]
W buddyzmie tybetańskim czy powiesz Padmasambhawa, czy Guru Rinpocze, nie ma znaczenia - są to synonimy po prostu.

_________________
Wierzę w błękit nieba

'a a ha sha sa ma!
'Heaven holds a place for those who pray' :serce:
'When all are one and one is all To be a rock and not to roll.'

http://twitter.com/pawelekg
Mój: Blog , Zdjęcia


Na górę
Nieprzeczytany post: ndz cze 22, 2008 16:35 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 12671
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witam
Cytuj:
Tu nie chodzi o to, czy to sa dwie rozne istoty, tylko o to, jakie znaczenie (a tym samym byc moze i efekty praktyki) niosa ze soba oba "imiona".
Guru Rinpocze to tytuł. Guru Rinpocze ma wiele imion w zależności od tego z jaką Jego manifestacją mamy do czynienia.
Obrazek
Guru Pema Dziungne
Cytuj:
Guru Pema Dziungne
(...) Mimo iż niektórzy uważają Pema Dziungne za człowieka, który w określonym czasie i miejscu wykonywał pewne działania, tradycja term i inne historyczne źródła przedstawiają Wielkiego Guru jako syna Amitabhy, ucieleśnienie oświeconej aktywności Buddów przeszłości, teraźniejszości i przyszłości. W tej manifestacji Pema Dziungne jest centralnym Vidjadharą promiennej mandali, przekazującym oświecone poznanie bezpośrednie do serc tych, którzy dzięki medytacji otworzyli swoje umysły. Pema Dziungne częstot wizualizuje się tak jak przedstawiono go na rysunku obok, siedzącego na lśniącym dysku słońca na tronie utworzonym z lotosu współczucia. Dzięki jego błogosławieństwu, Wielki Guru w wyjątkowy sposób przekazuje jedność wszystkich Dharm Buddy. Zasadniczo znany dzięki swym ośmiu manifestacjom, Pema Dziungne pojawia sie w niezliczonych formach i pod niezliczonymi imionami, prowadząc w ten sposób istoty wszystkich światów do pełnego i doskonałego oświecenia.

Guru Urgyen Dordże Czang /jab-jum przyp. kunzang/ - Pierwsza Manifestacja Padmasambhawy
(...)

Guru Śakja Senge - Druga Manifestacja Padmasambhawy
(...)

Guru Padma Gyalpo - Trzecia Manifestacja Padmasambhawy
(...)

Guru Padmasambhawa - Czwarta Manifestacja Padmasambhawy
(...)

Guru Loden Cziere - Piąta Manifestacja Padmasambhawy
(...)

Guru Nyima Ozer - Szósta Manifestacja Padmasambhawy
(...)

Guru Dordże Drole - Siódma Manifestacja Padmasambhawy
(...)

Guru Senge Dradok - Ósma Manifestacja Padmasambhawy
(...)

''Historia linii przekazu. Od Buddy do Dalaj Lamy.''
Pozdrawiam
kunzang

_________________
.
roads


Na górę
Nieprzeczytany post: ndz cze 22, 2008 17:20 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Posty: 2817
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu
Cytuj:
Guru Rinpocze ma wiele imion w zależności od tego z jaką Jego manifestacją mamy do czynienia.
Czyli, jezeli jest mowa o Guru Rinpocze, w nawiasie Padmasambhawa, to chodzi o jego czwarta manifestacje? A jezeli jest mowa tylko o Padmasambhawie, to dobrze jest wiedziec, o ktora manifestacje konkretnie chodzi?


Na górę
Nieprzeczytany post: ndz cze 22, 2008 18:29 
Offline

Rejestracja: śr lis 08, 2006 22:48
Posty: 429
Płeć: mężczyzna
Tradycja: dzogczen
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Cytuj:
Guru Rinpocze ma wiele imion w zależności od tego z jaką Jego manifestacją mamy do czynienia.
Czyli, jezeli jest mowa o Guru Rinpocze, w nawiasie Padmasambhawa, to chodzi o jego czwarta manifestacje? A jezeli jest mowa tylko o Padmasambhawie, to dobrze jest wiedziec, o ktora manifestacje konkretnie chodzi?
Żywię przypuszczenie, że Padmasambhava to zerowa, lotosowa niemanifestacja.

_________________
http://www.dzogczen.pl/menu-wspolnota.html
http://www.melong.com/pl.html


Na górę
Nieprzeczytany post: ndz cze 22, 2008 22:40 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 12671
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witam
Cytuj:
Cytuj:
Guru Rinpocze ma wiele imion w zależności od tego z jaką Jego manifestacją mamy do czynienia.
Czyli, jezeli jest mowa o Guru Rinpocze, w nawiasie Padmasambhawa, to chodzi o jego czwarta manifestacje? A jezeli jest mowa tylko o Padmasambhawie, to dobrze jest wiedziec, o ktora manifestacje konkretnie chodzi?
To, zależy jak chcesz do tego podejść :oczami: ...znaczy, przez pryzmat jakiej szkoły czy linii to rozpatrywać :niepewny:
Jest tu osiem Podstawowych Manifestacji Padmasambhawy, plus jak wspomniano wcześniej n'ta ilość :oczami:
Zacytowana linia Jego manifestacji - które przejawiają się jako styl samorealizacji i styl nauczania - jest związana z gelugpą. Zapomniałem o tym wspomnieć - przepraszam.
Ciekawe, jak to wygląda od strony ningmapy... kagyupów... itd... ? :oczami:

Pozdrawiam
kunzang

_________________
.
roads


Ostatnio zmieniony ndz cze 22, 2008 23:19 przez kunzang, łącznie zmieniany 1 raz.

Na górę
Nieprzeczytany post: ndz cze 22, 2008 22:50 
Offline
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
Posty: 12671
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: krzaki
Witam
Cytuj:
Żywię przypuszczenie, że Padmasambhava to zerowa, lotosowa niemanifestacja.
Przypuszczenie, to trochę mało :oczami:

Powodowany ciekawością kota zapytam: czujesz jakiś związek z Guru Rinpocze?

Czytałeś może jakieś termy przypisywane Jemu? Ciekaw jestem Twego zdania w tym temacie :)

Pozdrawiam
kunzang

_________________
.
roads


Na górę
Nieprzeczytany post: pn cze 23, 2008 03:44 
Offline

Rejestracja: śr lis 08, 2006 22:48
Posty: 429
Płeć: mężczyzna
Tradycja: dzogczen
Lokalizacja: Kraków
Cytuj:
Cytuj:
Żywię przypuszczenie, że Padmasambhava to zerowa, lotosowa niemanifestacja.
Przypuszczenie, to trochę mało :oczami:


Mi wystarczy, nie muszę wszystkiego wiedzieć :D
Cytuj:
Powodowany ciekawością kota zapytam: czujesz jakiś związek z Guru Rinpocze?
Nie czuję, ale przyciąga mnie.
Cytuj:
Czytałeś może jakieś termy przypisywane Jemu? Ciekaw jestem Twego zdania w tym temacie :)
Znam dwie termy, do jednej mam nawet przekaz :cwaniak:
Zdania na temat term? Nie jest łatwo przyjąć prawdę o termach i dlatego ją przyjmuję :)
Reynolds twierdzi, że Guru Rinpocze był wielkim wizjonerem i wywiera potężny wpływ na losy świata, a ja cenię sobie zdanie Reynoldsa.

_________________
http://www.dzogczen.pl/menu-wspolnota.html
http://www.melong.com/pl.html


Na górę
Nieprzeczytany post: pn cze 23, 2008 08:59 
Offline
Senior User

Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
Posty: 380
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Karma Kamtsang
Lokalizacja: częstochowa
Guru rinpocze (sanskr. ratna guru) jest formą grzecznościową jaką Tybetańczycy zwracają się do Guru Padmasambhawy tyb. Pema dziungne i nie ma to nic wspólnego z jego emanacjami. Guru rinpocze nie jest jakąś inną emanacją Padmasambhawy. Z praktycznego punktu widzenia nie ma znaczenia czy będziemy się do niego zwracać Guru Rinpocze czy Padmasambhawa. Osiem głównych emanacji guru rinpocze nie są związane z konkretną szkołą buddyzmu tybetańskiego, dlatego we wszystkich szkołach znajdziemy te same emanacje wystarczy zajrzeć do biografii Guru Rinpocze i porównać.

Polecam tekst "życie i wyzwolenie padmasambhawy i jego 25 uczniów" jest to bardzo szczegółowa biografia guru rinpocze i jego 25 głównych uczniów.

_________________
odczuwaj dobro


Na górę
Nieprzeczytany post: pn cze 23, 2008 12:37 
Offline

Rejestracja: wt sty 23, 2007 11:53
Posty: 51
Witam
Na tej stronie znalazłem krótka biografie "Guru Rinpocze".
Link:
http://przeblyski.blog.pl/archiwum/?rok=2007&miesiac=11


Na górę
Nieprzeczytany post: pn cze 23, 2008 12:40 
Offline

Rejestracja: wt sty 23, 2007 11:53
Posty: 51
Witam
Cytuj:

Polecam tekst "życie i wyzwolenie padmasambhawy i jego 25 uczniów" jest to bardzo szczegółowa biografia guru rinpocze i jego 25 głównych uczniów.
Od dłuzszego czasu szukam tego tekstu.Jak masz go w formie elektronicznej lub innej to z checia bym go zassał ;)

Pozdrawiam


Na górę
Nieprzeczytany post: pn cze 23, 2008 21:47 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Posty: 2817
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu
Cytuj:
Polecam tekst "życie i wyzwolenie padmasambhawy i jego 25 uczniów" jest to bardzo szczegółowa biografia guru rinpocze i jego 25 głównych uczniów.
Czy ten tekst ma cos wspolnego z Padma Kathang?


Na górę
Nieprzeczytany post: śr cze 25, 2008 13:53 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lip 25, 2006 13:33
Posty: 435
Lokalizacja: kraków
Cytuj:
Nie znam dokladnie biografii tego mistrza, ale wydaje mi sie, ze to co robil zanim przybyl do Tybetu rozni sie od tego, co robil po przybyciu do Tybetu.
Według legendy Padmasambahwa był od cudownego urodzenia się w lotosie oświecony. Według legendy podanej przez Pema Cziedryn w książce „Kiedy życie nas przerasta”. Padmasambhaw miał w młodości wypadek. Przez przypadek zabił dwie osoby. Podobno bawił się na dachu pałacu dzwonkiem i wadżrą i tańczył w pewnym momencie w uniesieniu rzucił je w powietrze. Dzwonek wadżra zabiły dwóch przechodniów spadając im na głowy. Po tym wydarzeniu został wypędzony z pałacu. Pema Cziedryn uważa, ze to był przełomowy moment w życiu Padmasambhawy, który zrozumiał na czym polega sansara.
Według bardziej tradycyjnej legendy podanej przez Tulku Thondup Ripocze w książce „Ukryte nauki Tybetu”.
Padmasambhawa zademonstrował zręczne środki. Bo jego ojczym król nie chciał mu pozwolić na życie ascety. Padamsmbaha zabił w czasie zabawy syna ministra. Wiedział, ze ten chłopiec z powodu złej karmy miał niedługo umrzeć. Padmasambhawa został za to wypędzony z królestwa i rozpoczął praktykę duchową na cmentarzu.
Ale wydaje mi się ze najważniejsze w czasie praktyki na Padmasambawe, tak pisze Namkhaj Norbu Rinpocze jest widzieć Guru Padmasambhawe jako ucieleśnienie naszego mistrza i zjednoczenie wszystkich naszych mistrzów. Możemy powtarzać wtedy jego mantre lub siedmiolinijkowa modlitwę. Padmasabhawa w chwili śmierci dokonał wielkiego transferu, być może jest to podobne do zmartwychwstania i cielesnego wstąpienia Chrystusa do nieba.


Na górę
Nieprzeczytany post: czw cze 26, 2008 07:22 
Offline
ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: wt lut 24, 2004 14:30
Posty: 998
Płeć: mężczyzna
Tradycja: yungdrung bon
Lokalizacja: Sosnowiec
Cytuj:
Padmasabhawa w chwili śmierci dokonał wielkiego transferu, być może jest to podobne do zmartwychwstania i cielesnego wstąpienia Chrystusa do nieba.
mo(r)ze jest szerokie i glebokie i łatwo sie utopic. ;)


Na górę
Nieprzeczytany post: czw cze 26, 2008 07:47 
Offline
Senior User

Rejestracja: sob sie 11, 2007 15:20
Posty: 380
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Karma Kamtsang
Lokalizacja: częstochowa
Cytuj:
Czy ten tekst ma cos wspolnego z Padma Kathang?
Tekst o którym wspominałem o ile dobrze pamiętam jest kompilacją nauk zebranych z różnych źródeł. Autorem tekstu jest Tartang tulku

_________________
odczuwaj dobro


Na górę
Nieprzeczytany post: pt cze 27, 2008 08:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: pn maja 14, 2007 11:24
Posty: 2817
Płeć: kobieta
Tradycja: Bön, Kagyu
Osiem manifestacji Guru Rinpocze (ang.)


Na górę
Nieprzeczytany post: wt lip 01, 2008 13:34 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 30, 2007 21:55
Posty: 1273
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Dzogczen Longsal/ZhangZhungNG
Lokalizacja: Łódź
Krótka biografia Guru Rinpocze którą znalazłem podaną przez Henry'ego na forach esangi.
Zostanie przetłumaczona na naszą ojczystą mowę niebawem ;)
Cytuj:
A Short Biography of Guru Rinpoche
Jamgön Kongtrül the First


Now follows a short life story of Guru Rinpoche, also known as
Padmakara or Padmasambhava, extracted from the Precious Garland of
Lapis Lazuli, a collection of life stories of the 108 main tertöns
written by Jamgön Kongtrül the First and found in Volume I of his
Treasury of Precious Termas – the Rinchen Terdzö:

Padmakara has influenced countless beings through the Vajrayana
teachings and in particular through the activity of the profound
terma treasures. This great master was not an ordinary person on the
path or just a noble being on one of the bodhisattva bhumis but an
emanation of both Buddha Amitabha and Shakyamuni who appeared in
order to tame the human beings and spirits difficult to convert.
Even the great bodhisattvas are incapable of fully explaining his
life example but in brief I will narrate it as follows.

In the dharmakaya realm of the Luminous Vajra Essence he has by
nature attained perfect enlightenment since the very beginning as the
liberated ground of primordial purity. He is renowned as the original
protector, Unchanging Light.

In the self-manifest sambhogakaya realm of the Thunder of the Drum of
Perfection, he spontaneously manifested as the boundless wisdom array
of the five families of Buddha Immense Ocean possessing the five
certainties.

As the external manifestation of this self-appearing display, in the
countless sceneries of bodily forms in buddhafields of the five
families comprised of the semi-manifest natural nirmanakaya realms of
Mahabrahma, he appears to all the bodhisattvas on the ten bhumis.
Since these all are the cloud banks of Guru Rinpoche's wisdom
display, the `inexhaustible wheel of adornment,' he is known as the
All-Holding Lotus.

By the power of these wisdom displays he appears in countless worlds
of the ten directions as the magical apparition of nirmanakayas who
tame beings. In particular, it is taught that only in this Saha world-
system he illuminates fifty worlds with the lamp of the teachings of
Sutra and Tantra appearing as the eight manifestations to tame beings
in the different parts of the world.

The Dakini Yeshe Tsogyal had a vision in which she saw a
manifestation of Guru Rinpoche called Immense Vajra Ocean in the
direction to the east. Each of the pores in his body held one billion
realms and in each realm there were one billion world systems. In
each of these world systems there were one billion Guru Rinpoches who
each created one billion emanations. Each of these emanations carried
out the activity of taming one billion disciples. She then saw the
same display in each of the other directions and in the center.
In this world of Jambudvipa, Guru Rinpoche is known as just one
nirmanakaya who tames beings but according to the different
capacities and giftedness of people he is perceived in various ways.

The history of the Oral Transmission of Kilaya and most Indian
sources explain that he was born as the son of a king or a minister
in Uddiyana; while the terma treasures for the most part narrate that
he was miraculously born. In some texts he is said to have appeared
from a bolt of lightning at the summit of Mount Malaya. Each of these
wondrous stories differ in many ways. This is indeed a topic that
lies far beyond the reach of an ordinary person's intellect.

I shall now limit the explanation down to a mere seed, the life of
Guru Rinpoche according to miraculous birth as it appears in the
terma teachings.

In the land of Uddiyana situated to the west of Bodhgaya there was an
island in a huge lake on which appeared a multicolored lotus flower
through the blessings of the buddhas. Buddha Amitabha sent from his
heart center a golden vajra marked with the letter HRIH into the bud
of this lotus flower which miraculously turned into a small child
eight years of age holding a vajra and a lotus and adorned with the
major and minor marks. The child remained there teaching the profound
Dharma to the devas and dakinis on the island.

At that time Indrabodhi, who was the king of the country, had no
sons. He had already emptied out his treasury by making offerings to
the Three Jewels and giving alms to the poor. As a last resort, in
order to find a wishfulfilling jewel he embarked on a journey with
his minister Krishnadhara on the great lake. On their return first
Krishnadhara and later King Indrabodhi met the miraculous child. The
king regarded him as an answer to his prayers for a son and brought
him to the palace where he was given the name Padmakara, the Lotus
Born. Padmakara was then asked to sit on a throne made of precious
gems and given lavish offerings by all the people.

The prince grew up, bringing countless beings to maturation through
his youthful sports and games. He married Prabhadhari and ruled the
kingdom of Uddiyana in accordance with the Dharma. At that time he
perceived that he would be unable to accomplish the immense welfare
of other beings by governing a country so he asked Indrabodhi
permission to leave which was not granted. In an act of play, he then
pretended that his trident slipped out of his hand; it fell and
killed the son of one of the ministers. He was then sentenced to be
expelled to a charnel ground. He remained in Cool Grove, Joyful
Forest and Sosaling, engaging in the conduct of yogic disciplines.
During this time he received empowerment and blessings from the two
dakinis Tamer of Mara and Sustainer of Bliss. When bringing all the
dakinis of the charnel grounds under his command, he was known as
Shantarakshita.

Padmakara returned to Uddiyana, to the island in Lake Danakosha where
he practiced Secret Mantra and the symbolic language of the dakinis
through which he brought the dakinis on the island under his command.
He then practiced in the Rugged Forest and was blessed with a vision
of Vajra Yogini. He bound under oath all the nagas of the lakes as
well as the planetary spirits and was invested with supernatural
powers by all the dakas and dakinis. Thus he became renowned as Dorje
Drakpo Tsal, Wrathful Vajra Power.

He then journeyed to the Vajra Throne in Bodhgaya where he showed
many miracles. People asked who he was and when he replied that he
was a self-appeared buddha they did not believe but instead defamed
him. Seeing the many reasons to have a teacher, he went to Zahor
where he took ordination from Prabhahasti and was given the name
Shakya Senge. He received the teaching on Yoga Tantra eighteen times
and had visions of the deities. The he went to the female master
Kungamo who was the wisdom dakini Guhya Jñana appearing in the form
of a nun. He asked for empowerment and she changed him into the
letter HUNG which she then swallowed and emitted through her lotus.
Inside her body he was bestowed the entire outer, inner and secret
empowerments and purified of the three obscurations.

Later, he met the eight great knowledge-holders and received the
Eight Sadhana Sections. He received the Magical Net from the great
master Buddha Guhya and Dzogchen from Shri Singha. In this way he
studied and received all the sutras, tantras and sciences from
numerous learned and accomplished masters of India. He became adept
by learning a topic just once and had visions of all the deities even
without practicing. At this time he was known as Loden Choksey and he
displayed the manner of perfecting the vidyadhara level of maturation.
He then went to the country of Zahor where he magnetized Mandarava, a
qualified dakini who was the daughter of King Vihardhara. Taking her
as his sadhana support, they practiced for three months in the
Maratika Cave after which Buddha Amitayus appeared in person,
conferred empowerment upon them and blessed them to be inseparable
from himself. They were given one billion tantras on longevity and
accomplished the vidyadhara level of life-mastery. Having attained
the vajra body beyond birth and death, they went back to teach the
kingdom of Zahor. When begging for alms, they were arrested by the
king and his ministers and burned alive. The master and his consort
inspired faith by displaying the miracle of transforming the pyre
into a cool lake in the center of which they sat on a lotus flower.
They caused all the people to embrace Dharma practice and established
them in the state beyond falling back into samsara.

Padmakara then returned to convert the people of Uddiyana. While
begging for alms, he was recognized and burned in a huge pyre of
sandal wood. The master and his consort again appeared unharmed on a
lotus flower in the center of a lake wearing a garland of skulls to
symbolize liberating all sentient beings from samsara. Because of
showing this miracle he was then renowned as Padma Tötreng Tsal,
Powerful Lotus of the Garland of Skulls. He remained in Uddiyana for
13 years as the king's teacher and established the whole kingdom in
Dharma practice. During this time he gave the empowerment and
teachings for the Dharma Ocean Embodying All Teachings (Kadü Chökyi
Gyamtso), through which the king and queen as well as all the
destined ones accomplished the supreme vidyadhara level. He was then
known as Padma Raja, the Lotus King.

In accordance with a prophesy in the Sutra on Magical Perception,
Padmakara transformed himself into the monk Wangpo Dey in order to
convert King Ashoka. Having established Ashoka in unshakable faith,
during a single night he erected in this world one million stupas
containing the relics of the Tathagata. He also subdued several non-
Buddhist teachers, was poisoned by one king but remained unharmed.
When he then was thrown into the river he made the river flow
upstream and danced about in mid-air. Through that he became known as
Powerful Garuda Youth.

Moreover, Padmakara manifested himself in the form of Acharya
Padmavajra, the master who revealed the Hevajra Tantra, as well as
the Brahmin Saraha, Dombi Heruka, Virupa, Kalacharya and many other
siddhas. He practiced in the great charnel grounds where he taught
the Secret Mantra to the dakinis. He subdued the outer and inner
mundane spirits and named them protectors of the Dharma. At that time
he became known as Nyima Özer.

When five hundred Non-Buddhist teachers were about to defeat the
Dharma in debate at Bodhgaya, Padmakara challenged them and was
victorious. Some of the teachers resorted to evil spells, but
Padmakara scattered them by means of a wrathful mantra given by the
dakini Tamer of Mara. The rest converted to Buddhism and the banner
of the Dharma was raised to the skies. At that time he became known
as Senge Dradrok. Up to this point he had exhausted the three
defilements and resided on the vidyadhara level of life-mastery, the
stage of having fully perfected the supreme path.

Proceeding to the cave of Yangleshö situated between India and Nepal
he met Shakya Devi, the daughter of a Nepalese King, whom he accepted
as his sadhana support and consort. While practicing Vishuddha Heruka
three powerful spirits created obstacles, preventing rainfall for
three years and causing disease and famine. Padmakara sent messengers
to India asking his masters for a teaching that could counteract
these obstacles. Two men returned loaded with Kilaya scriptures and
the obstacles were spontaneously pacified the very moment they
arrived with the scriptures in Nepal. Padmakara and his consort then
attained the supreme siddhi and abided on the vidyadhara level of
mahamudra.

Guru Rinpoche perceived that the practice of Vishuddha Heruka brings
great accomplishment. But that practice is like traveling trader who
meets with many hindrances, whereas Kilaya is like an indispensable
escort. Due to this coincidence Guru Rinpoche he composed many
sadhanas combining the two herukas. At this place he also bound under
oath the sixteen mundane protectors of Vajra Kilaya.

Padmakara visited other ancient kingdoms where he taught the Dharma:
Hurmudzu in the vicinity of Uddiyana, Sikojhara, Dharmakosha, Rugma,
Tirahuti, Kamarupa, and Kancha, as well as many others. It is not
sure when he went to the land of Droding, but the tantric teachings
he gave there on Hevajra, Guhyachandra Bindu, Vishuddha, Hayagriva,
Kilaya and Mamo are still continued this present day.

Padmakara is generally regarded to have lived in India for 3600 years
benefiting the teachings and sentient beings. But it seems that
learned people accept that to be half-years and simply a
generalization.

In order to convert people in Mongolia and China Padmakara emanated
in the form of the King Ngonshe Chen and the yogi Tobden. Moreover,
he appeared in the country of Shangshung as the miraculously born
child Tavi Hricha who gave the instructions on the hearing lineage of
Dzogchen and led many worthy disciples to the attainment of the
rainbow body.

In this way Padmakara's activity for bringing people to the path of
liberation by means of appearing in various places, in various forms,
speaking various languages is indeed beyond measure.
Now I will describe how Padmakara came here to the land of Tibet.
When King Trisong Deutsen, himself an emanation of Manjushri, was
twenty years of age he formed a strong aspiration to spread the
sacred teachings of the Dharma. He invited Khenpo Bodhisattva from
India who taught about dependent origination and the ten virtuous
actions. A year later the foundation was laid for a huge temple but
the spirits of Tibet created obstacles and prevented the building. In
accordance with the Khenpo's prediction, the king sent five runners
to invite the great master Padmakara to come. Having foreknowledge of
this, Padmakara had already gone to Mang-Yül between Nepal and Tibet.
On the way to Central Tibet, he went via Ngari, Tsang and Dokham and
miraculously visited all of the districts where he bound under oath
the 12 Tenma Goddesses, the 13 Gurlha and 21 Genyen as well as many
other powerful spirits.

At the Tamarisk Forest at Red Rock he met the king of Tibet where he
proceeded to the top of Hepori to bring the gods and demons under his
command. He laid the foundation for Samye and saw it through to
completion, employing also the gods and demons who had earlier
hindered the building. In five years the work was completed for the
temple complex of Glorious Samye, the Unchanging and Spontaneously
Accomplished Temple, including the three temples of the queens, which
was built to resemble Mount Sumeru surrounded by the four continents,
eight subcontinents, sun and moon, and the wall of iron mountains.
During the consecration ceremony five wondrous signs occurred.
The king then wished to translate the scriptures and establish the
Dharma so he had many intelligent Tibetan boys study to become
translators. Inviting other masters of the Tripitaka from India, he
had the Khenpo ordain the first seven monks and gradually establish
an ordained sangha. The Khenpo Bodhisattva and Padmakara and the
other panditas together with Vairochana, Kawa Paltseg and Chog-ro Lui
Gyaltsen and the other translators then rendered into Tibetan all the
existent Buddhist scriptures on Sutra and Tantra as well as most of
the treatises explaining them.

Vairochana and Namkhai Nyingpo were sent to India where Vairochana
studied Dzogchen with Shri Singha while Namkhai Nyingpo received the
teachings on Vishuddha Heruka from the great master Hungkara. They
both attained accomplishment and spread the teachings in Tibet.
King Trisong Deutsen then requested empowerment and instruction from
Padmakara. At Chimphu, the hermitage above Samye, the great master
disclosed the mandala of Eight Heruka Sadhanas into which he
initiated nine chief disciples including the king. Each of them were
entrusted with a specific transmission and all nine attained siddhi
through practicing the respective teaching.

Padmakara gave numberless other profound and extraordinary teachings
connected with the three inner tantras to many destined students
headed by the king and his sons and the 25 disciples in Lhodrak,
Tidro and many other places.

Guru Rinpoche remained in Tibet for 55 years and six months; 48 years
while the king was alive and seven years and six months afterwards.
He arrived when the king was 21 (810 A.D.). The king passed away at
the age of 69. Padmakara stayed for a few years after that before
leaving for the land of the rakshas.

Padmakara visited in person the 20 snow mountains of Ngari, the 21
places of practice in Central Tibet and Tsang, the 25 sacred places
of Dokham, the three hidden valleys, and numerous other places each
of which he blessed to be a sacred place of practice. Knowing that a
descendant of the king would later try to destroy Buddhism in Tibet,
he gave many predictions for the future. Conferring with the king and
the close disciples, Padmakara concealed countless terma teachings
headed by the eight personal treasures of the king, the five great
mind treasures, and the 25 profound treasures. The reasons for hiding
these termas were to prevent the teachings of Secret Mantra to be
destroyed, to avoid that the Vajrayana is corrupted or modified by
intellectuals, to preserve the blessings and to benefit future
disciples. For each of these hidden treasures Padmakara predicted the
time of the disclosure, the person who would reveal them, and the
destined recipients who would hold the teachings. He manifested in
the terrifying wrathful form of crazy wisdom in the thirteen places
named Tiger's Nest binding all the mundane spirits under oath to
serve the Dharma and entrusted them to guard the terma treasures. At
that time he was named Dorje Drollö.

To inspire faith in future generations, he left an imprint of his
body at Bumtang, hand prints at Namtso Chugmo and footprints at Paro
Drakar as well as in innumerable other places of practice.
After the death of King Trisong Deutsen, Padmakara placed Mutig
Tsenpo on the throne. He performed a drubchen at Tramdruk where he
entrusted the profound teachings to Gyalsey Lhaje, the second prince,
and gave him the prophesy that he would benefit beings by becoming a
revealer of the hidden treasures in thirteen future lives.

It is impossible to count exactly how many students in Tibet received
empowerment from Padmakara in person, but the most renowned are the
original 25 disciples, the intermediate 25 disciples and the later 17
and 21 disciples. There were 80 of his students who attained rainbow
body at Yerpa and also the 108 meditators at Chuwori, the 30
tantrikas at Yangdzong, the 55 realized ones at Sheldrag. Of female
disciples there were the 25 dakini students and seven yoginis. Many
of these close had blood lines that have continued until the present
day.

When about to leave for the land of rakshas to the southwest, the
king, the ministers and all the disciples tried to dissuade Padmakara
from parting but to no avail. He gave each of them extensive advice
and teachings and departed from the pass of Gungtang, riding on a
horse or a lion, accompanied by numerous divine beings making
offerings. At the summit of the Glorious Copper-colored Mountain on
the Chamara continent he liberated Raksha Tötreng, the king of the
rakshas, and assumed his form. After that, he miraculously created
the palace of Lotus Light endowed with inconceivable decorations and
also emanated a replica of himself on each of the surrounding eight
islands where they reside as kings who teach the eight heruka
sadhanas.

At present he dwells on the vidyadhara level of spontaneous presence
in the form of the regent of Vajradhara, unshakable for as long as
samsara remains. Full of compassion he sends out emanations to
benefit beings. Even after the teachings of the Vinaya have perished
he will appear among the tantric practitioners. There will be many
destined disciples who attain rainbow body. In the future, when
Buddha Maitreya appears in this world, Padmakara will emanate as
Drowa Kundul and spread the teachings of Secret Mantra to all worthy
people.

This short biography is just a partial narration which conforms to
what was perceived by some ordinary students.

Translated by the Erik Pema Kunsang, and included in Dakini
Teachings, Volume 1, © Rangjung Yeshe Publications, 1990.

_________________
Wierzę w błękit nieba

'a a ha sha sa ma!
'Heaven holds a place for those who pray' :serce:
'When all are one and one is all To be a rock and not to roll.'

http://twitter.com/pawelekg
Mój: Blog , Zdjęcia


Na górę
Nieprzeczytany post: wt lip 01, 2008 13:46 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 30, 2007 21:55
Posty: 1273
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Dzogczen Longsal/ZhangZhungNG
Lokalizacja: Łódź
Początek przekładu:
Oto jest krótka historia życia Guru Rinpocze, znanego również jako Padmasambhawa lub Padmakara. Tekst pochodzi z 'Cenej Girlandy Lapis Lazuli', która jest kolekcją biografii 108 głównych tertonów napisaną przez Dziamgona Kongtrula Pierwszego i znajdującą się w 1 tomie jego 'Skarbnicy bezCennych Term'.

Padmakara zainspirował niezliczone istoty poprzez nauki wadżrajany i w szczególności poprzez skarby term (czyli wpierw ukrytych i następnie odkrytych tomów nauk). Ten wielki mistrz nie był zwyczajną istotą na ścieżce ani dostojną istotą na jednym z bhumi, lecz emanacją Buddy Amitaby i Siakjamuniego która przejawiła się celem okiełznania istot ludzkich i innych dzikich, niechętnych duchów. Nawet najwięksi bodhisatwowie nie byli w stanie wytłumaczyć w pełni historii jego życia, lecz ja pokrótce postaram się opowiedzieć ją tak:

(... cdn :) )

_________________
Wierzę w błękit nieba

'a a ha sha sa ma!
'Heaven holds a place for those who pray' :serce:
'When all are one and one is all To be a rock and not to roll.'

http://twitter.com/pawelekg
Mój: Blog , Zdjęcia


Na górę
Nieprzeczytany post: śr lip 02, 2008 22:15 
Offline
Awatar użytkownika

Rejestracja: czw sie 30, 2007 21:55
Posty: 1273
Płeć: mężczyzna
Tradycja: Dzogczen Longsal/ZhangZhungNG
Lokalizacja: Łódź
W wymiarze dharmakai Świetlistej Esencji Wadżry w naturalny sposób osiągnął On doskonałe oświecenie od samego początku jako wyzwolona podstawa pierwotnej czystości. Jest znany jako Pierwotny Obrońca, Niezmienne Światło.

W samozamanifestowanym wymiarze samboghakai Grzmotu Bębna Doskonałości spontanicznie zamanifestował się jako niezmierzona macierz mądrości pięciu rodzin Buddy Bezgranicznego Oceanu posiadająca pięć pewności.

Jako zewnętrzna manifestacja tego samopowstającego przejawienia, w niezliczonych przejawieniach form ciał buddów pięciu rodzin złożonych z samozamanifestowanych naturalnych wymiarów nirmanakai Mahabramy, pojawia się on wszystkim bodhisatwom na wszystkich dziesięciu bhumi. Ponieważ one wszystkie są jak chmury przejawień mądrości Guru Rinpocze, jego niewyczerpanym kołem ozdoby, jest On znany jako Wszystko-Dzirżący Lotos.

(cdn :-) )

_________________
Wierzę w błękit nieba

'a a ha sha sa ma!
'Heaven holds a place for those who pray' :serce:
'When all are one and one is all To be a rock and not to roll.'

http://twitter.com/pawelekg
Mój: Blog , Zdjęcia


Na górę
Nieprzeczytany post: śr sie 06, 2008 20:59 
Offline

Rejestracja: czw wrz 13, 2007 01:12
Posty: 23
Lokalizacja: Łódź
Cytuj:
Robił mniej więcej to samo.
Wklepię biografię Padmasambhawy na forum niedługo, dla głębokiego pożytku wszystkich istot :]
W buddyzmie tybetańskim czy powiesz Padmasambhawa, czy Guru Rinpocze, nie ma znaczenia - są to synonimy po prostu.
Wrzuciłem na sendspace kopię książki-biografii Guru Rinpocze jaką "dysponuję" (format: pdf).
Oto link:

http://www.sendspace.com/file/8oxlzh

"The Lotus Born. The Life Story of Padmasambhava" Composed by Yeshe Tsogyal. Revealed by Nyang Ral Nyima Oser.

(Foreword by His Holiness Dilgo Khyentse Rinpoche / "Clarification of the Life of Padmasambhava" by Tsele Natsog Rangdrol)

:)


Na górę
Nieprzeczytany post: wt sty 05, 2010 19:27 
Offline

Rejestracja: czw kwie 19, 2007 11:29
Posty: 30
Tradycja: Bon i Buddyzm tybetański
Lokalizacja: Warszawa
Jako że temat Padmashambawy został założony w panelu BON warto wspomnieć też, że niektórzy spośród szkoły Sarma Bon (Nowy Bon) widzą temat pochodzenia Guru Rinpoche zupełnie inaczej.

Wg tej tradycji Padmashambawa urodził się jako syn Drenpy Namkhi. Jest tam bardzo ważną postacią i zaliczany jest do Trójcy Nieśmiertelnych : Drenpa Namkha , Tsewang Rigdzin i Padmashambawa. Istnieje wiele tekstów i rytuałów z nim związanych.

Parę lat temu Reynolds dokładniej omówił tą wersję życiorysu i okoliczności urodzin Guru (wg Sarma Bon. dziecko znalezione w lotosie było czysto ludzkiego pochodzenia :) )

Natomiast wg. Nyimy Dakpy Rinpoche faktycznie istnieją autentyczne teksty w których wymieniana jest osoba o takim imieniu jako syn Drenpy Namkhi . Pytanie jest tylko takie czy to ta sama postać co w Ningmapie. Tradycja YB tego nie potwierdza.
Nyima Rinpoche mówi , że ten temat wymaga większych badań aby można było cokolwiek definitywnie stwierdzić.



Więcej nt. temat z pozycji Nowego Bonu :

http://krisadawan.blogspot.com/2007/12/ ... -ones.html


Na górę
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat  Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ] 

Strefa czasowa UTC+01:00


Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  
Technologię dostarcza phpBB® Forum Software © phpBB Limited
Polski pakiet językowy dostarcza phpBB.pl