Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Lama Rinczen mówił wczoraj na wykładzie, ze takie spotkanie się odbyło.
Czy wiadomo coś bliżej czego dotyczyło?
Tak się zastanawiam czy to poparcie Szamara Rinpocze dla XVII Karmapy Ogjena Trinleja Dordże?
Słyszałem, ze Karmapa Ogjen Trinlej nie może wyjechać na zachód z powodu pozwów sądowych Szamara Rinpocze.
Może ta sprawa się rozwiąże bo prawo indyjskie nie uwzględnia dziedziczenie majątku z inkarnacji Karmapy na następną inkarnacje tylko uwzględnia dziedziczenie według rodziny a Szamar Rinpocze jest pochodzi z rodziny XVI karmapy.
Słyszałem, ze ojciec karmapy Trinleja Taje Dordże był na audiencji u Dalajlamy w sprawie swojego syna. Dalejlama stwierdził, ze powinien być jeden dzierżawca linii przekazu ale nie wyklucza, ze jest kilka inkarnacji k
Karmapy bo tak często zdarzało się z inkrnacjami Dalejlamow i wtedy wybierano jednego Dalejlame na przywódcę duchowego. Dalejlama podobno stwierdził Taje Dordze może być Karmapa i niech pomaga czującym istotom.
Czy wiadomo coś bliżej czego dotyczyło?
Tak się zastanawiam czy to poparcie Szamara Rinpocze dla XVII Karmapy Ogjena Trinleja Dordże?
Słyszałem, ze Karmapa Ogjen Trinlej nie może wyjechać na zachód z powodu pozwów sądowych Szamara Rinpocze.
Może ta sprawa się rozwiąże bo prawo indyjskie nie uwzględnia dziedziczenie majątku z inkarnacji Karmapy na następną inkarnacje tylko uwzględnia dziedziczenie według rodziny a Szamar Rinpocze jest pochodzi z rodziny XVI karmapy.
Słyszałem, ze ojciec karmapy Trinleja Taje Dordże był na audiencji u Dalajlamy w sprawie swojego syna. Dalejlama stwierdził, ze powinien być jeden dzierżawca linii przekazu ale nie wyklucza, ze jest kilka inkarnacji k
Karmapy bo tak często zdarzało się z inkrnacjami Dalejlamow i wtedy wybierano jednego Dalejlame na przywódcę duchowego. Dalejlama podobno stwierdził Taje Dordze może być Karmapa i niech pomaga czującym istotom.
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Hmn, to miło, że się spotkali. Ale tu postawię kropkę, bo nie wiadomo w jakim celu. To już jest tak wszystko zagmatwane, że wolę się skupić na praktyce, a nie polityce.
namaste
namaste
Mówienie o problemach osobistych nie jest dla mnie słabością. Słabością jest dla mnie ukrywanie ich ze strachu przed oceną.
prosze o tlumaczenie
jak ktos moze to przetluamczyc-
During his recent visit in Bodhgaya, India, His Holiness the Karmapa was approached by Tulku Chokyi Nyima from Ka-Nying Shedrub Ling Monastery in Nepal, who requested His Holiness the Karmapa to meet with His Eminence Shamar Rinpoche. His Holiness accepted this request.
Pursuant to this request, His Holiness the Seventeenth Gyalwa Karmapa, Ogyen Drodul Trinley Dorje, granted an audience to Shamar Rinpoche. The audience was held on Tuesday, January 9, 2007, at 10 am in His Holiness' room at the Oberoi Intercontinental Hotel in Delhi, India.
No substantive issues were addressed or discussed during the audience.
During his recent visit in Bodhgaya, India, His Holiness the Karmapa was approached by Tulku Chokyi Nyima from Ka-Nying Shedrub Ling Monastery in Nepal, who requested His Holiness the Karmapa to meet with His Eminence Shamar Rinpoche. His Holiness accepted this request.
Pursuant to this request, His Holiness the Seventeenth Gyalwa Karmapa, Ogyen Drodul Trinley Dorje, granted an audience to Shamar Rinpoche. The audience was held on Tuesday, January 9, 2007, at 10 am in His Holiness' room at the Oberoi Intercontinental Hotel in Delhi, India.
No substantive issues were addressed or discussed during the audience.
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
No, że Ogyen Drodul Trinley Dorje pozwolił na spotkanie ze sobą Szarmapie i, że się spotkali 9 stycznia o 10 rano (w pokoju Ogyen'a). Nic konkretnego nie było obgadywane przy publiczności.
To w skrócie
Zero konkretów.
namaste
To w skrócie
Zero konkretów.
namaste
Mówienie o problemach osobistych nie jest dla mnie słabością. Słabością jest dla mnie ukrywanie ich ze strachu przed oceną.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Na początek proponuję przenieść ten wątek z panelu DHARMA do WADŻRAJANA, a jeszcze lepiej do "Dharma Free off-topic".
A ja, na podstawie wcześniejszych wypowiedzi Szamarpy oraz propozycji ugody jakie przedstawiał Dalajlamie jakieś 10 lat temu (na które Dalajlama nie przystał), uważam, że jest to kolejna ze strony Szamarpy próba załagodzenia konfliktu. Szczególnie, że Urgjen Trinlej od 2004 roku wykazywał chęć spotkania się z Szamarpą m.in. za pośrednictwem Drikung Czetsanga Rinpocze zwierzchnika szkoły Drikung Kagju. Tak przynajmniej wynika z tekstu opublikowanego miesiąc temu tutaj:
http://www.karmapa-issue.org/news/council_2006.htm
m.in.:
Owszem, Szamar Rinpocze w imieniu Karmapa Charitable Trust, czyli organu administracyjnego założonego jeszcze w latach sześćdziesiątych i zarządzającego majątkiem XVI Karmapy, wniósł dnia 28 lipca 1997 roku pozew do sądu okręgowego w Sikkimie. Pozwanymi byli Gjaltsab Rinpocze i Rząd Stanowy Sikkimu, a chodziło o nielegalną okupację klasztoru Rumtek przez zwolenników Tai Situpy i Gjaltsaba Rinpocze oraz przez rządowych żołnierzy stanu Sikkim. Tutaj warto wspomnieć, że w czasie, kiedy Rumtek został nielegalnie przejęty szefem sikkimskiego rządu był Nar Bahadur Bhandari, polityk znany ze skorumpowania oraz brutalnych sposobów rozprawiania się z opozycją.
Pokrótce przebieg sprawy na poszczególnych instancjach wyglądał tak: w 2002 roku przez sąd okręgowy w Gangtoku został potwierdzony status Karmapa Charitable Trust jako prawnego administratora klasztoru. Pozwani odwołali się od tej decyzji do sikkimskiego sądu wyższej instancji, który tylko potwierdził decyzję sądu okręgowego. W takich okolicznościach pozwani złożyli apelację w Sądzie Najwyższym Indii w New Delhi, który 5 lipca 2004 roku potwierdził słuszność decyzji obu sądów niższych instancji. Zatem w świetle prawa jedynym legalnym zarządcą klasztoru Rumtek i zgromadzonego tam majątku jest Karmapa Charitable Trust.
XVI Karmapa już w 1962 roku, kiedy rozpoczynała się budowa Rumteku, powołał zgodnie z indyjskim prawem i wszelkimi wymaganymi formalnościami Karmapa Charitable Trust, kilkuosobowy organ zarządzający jego majątkiem, który miał pełnić taką funkcję również po śmierci XVI Karmapy. Do organu tego nie należał żaden z czterech regentów szkoły, takie było życzenei XVI Karmapy. Dopiero w 1984 roku Tai Situ niejako wymusił, żeby w składzie KCT zasiadła również czwórka regentów. Szczegóły tego opisano tu:
http://www.karmapa-issue.org/politics/r ... eport1.htm
Zatem twierdzenia o dziedziczeniu Rumteku przez kogoś z rodziny XVI Karmapy i zgromadzonych w nim dóbr są bezzasadne. Legalnym zarządcą majątku XVI Karmapy jest założony przez niego i wyznaczony do tej roli organ administracyjny Karmapa Charitable Trust, a nie jego rodzina.
Głodnemu zawsze chleb na myśliMilarepa pisze:Tak się zastanawiam czy to poparcie Szamara Rinpocze dla XVII Karmapy Ogjena Trinleja Dordże?
A ja, na podstawie wcześniejszych wypowiedzi Szamarpy oraz propozycji ugody jakie przedstawiał Dalajlamie jakieś 10 lat temu (na które Dalajlama nie przystał), uważam, że jest to kolejna ze strony Szamarpy próba załagodzenia konfliktu. Szczególnie, że Urgjen Trinlej od 2004 roku wykazywał chęć spotkania się z Szamarpą m.in. za pośrednictwem Drikung Czetsanga Rinpocze zwierzchnika szkoły Drikung Kagju. Tak przynajmniej wynika z tekstu opublikowanego miesiąc temu tutaj:
http://www.karmapa-issue.org/news/council_2006.htm
m.in.:
Szamarpa już wiele lat temu wyszedł z postulatem, żeby obaj kandydaci na tron Karmapy spotkali się ze sobą osobiście i spróbowali razem dojść do takiego rozwiązania, które zaleczyłoby rany w szkole Kagju. Tai Situ był głuchy na takie propozycje i być może nie informował nawet o nich Urdziena Trinleja. Prawdopodobnie warunki do takiego spotkania zaczynają teraz dojrzewać.Drigung Chetsang Rinpoche informed Shamar Rinpoche that in early 2004, he had a meeting with H.H. Orgyen Trinley Rinpoche in Bodh Gaya, India. Drigung Chetsang Rinpoche told Shamar Rinpoche that during their meeting, Orgyen Trinley Rinpoche had expressed respect for Shamar Rinpoche’s important position as a lineage holder. Orgyen Trinley Rinpoche also said that he was willing to pacify the longstanding Karmapa controversy and asked Drigung Chetsang Rinpoche if he could arrange a meeting between himself and Shamar Rinpoche.
Urgjen Trinlej nie może wyjechać z Indii prawdopodobnie z powodu swojego nie do końca określonego statusu wobec indyjskiego prawa oraz stanowiska indyjskiego rządu, który nie chce naruszać obecnego status quo z Chinami, a nie z powodu jakichś pozwów. Urgjen Trinlej nie został nigdy przez Szamarpę pozwany i nie jest ani świadkiem ani stroną w żadnej sprawie toczącej się na terenie Indii. Zatem to, co miałeś okazję usłyszeć jest kłamstwem albo wynikiem niedoinformowania osób, od których masz takie wiadomości.Milarepa pisze:Słyszałem, ze Karmapa Ogjen Trinlej nie może wyjechać na zachód z powodu pozwów sądowych Szamara Rinpocze.
Owszem, Szamar Rinpocze w imieniu Karmapa Charitable Trust, czyli organu administracyjnego założonego jeszcze w latach sześćdziesiątych i zarządzającego majątkiem XVI Karmapy, wniósł dnia 28 lipca 1997 roku pozew do sądu okręgowego w Sikkimie. Pozwanymi byli Gjaltsab Rinpocze i Rząd Stanowy Sikkimu, a chodziło o nielegalną okupację klasztoru Rumtek przez zwolenników Tai Situpy i Gjaltsaba Rinpocze oraz przez rządowych żołnierzy stanu Sikkim. Tutaj warto wspomnieć, że w czasie, kiedy Rumtek został nielegalnie przejęty szefem sikkimskiego rządu był Nar Bahadur Bhandari, polityk znany ze skorumpowania oraz brutalnych sposobów rozprawiania się z opozycją.
Pokrótce przebieg sprawy na poszczególnych instancjach wyglądał tak: w 2002 roku przez sąd okręgowy w Gangtoku został potwierdzony status Karmapa Charitable Trust jako prawnego administratora klasztoru. Pozwani odwołali się od tej decyzji do sikkimskiego sądu wyższej instancji, który tylko potwierdził decyzję sądu okręgowego. W takich okolicznościach pozwani złożyli apelację w Sądzie Najwyższym Indii w New Delhi, który 5 lipca 2004 roku potwierdził słuszność decyzji obu sądów niższych instancji. Zatem w świetle prawa jedynym legalnym zarządcą klasztoru Rumtek i zgromadzonego tam majątku jest Karmapa Charitable Trust.
W świetle faktów wygląda to zupełnie inaczej, niż przedstawiasz.Milarepa pisze:Może ta sprawa się rozwiąże bo prawo indyjskie nie uwzględnia dziedziczenie majątku z inkarnacji Karmapy na następną inkarnacje tylko uwzględnia dziedziczenie według rodziny a Szamar Rinpocze jest pochodzi z rodziny XVI karmapy.
XVI Karmapa już w 1962 roku, kiedy rozpoczynała się budowa Rumteku, powołał zgodnie z indyjskim prawem i wszelkimi wymaganymi formalnościami Karmapa Charitable Trust, kilkuosobowy organ zarządzający jego majątkiem, który miał pełnić taką funkcję również po śmierci XVI Karmapy. Do organu tego nie należał żaden z czterech regentów szkoły, takie było życzenei XVI Karmapy. Dopiero w 1984 roku Tai Situ niejako wymusił, żeby w składzie KCT zasiadła również czwórka regentów. Szczegóły tego opisano tu:
http://www.karmapa-issue.org/politics/r ... eport1.htm
Zatem twierdzenia o dziedziczeniu Rumteku przez kogoś z rodziny XVI Karmapy i zgromadzonych w nim dóbr są bezzasadne. Legalnym zarządcą majątku XVI Karmapy jest założony przez niego i wyznaczony do tej roli organ administracyjny Karmapa Charitable Trust, a nie jego rodzina.
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Strona Szamarpy przedstawia to trochę inaczej:karmapema pisze:No, że Ogyen Drodul Trinley Dorje pozwolił na spotkanie ze sobą Szarmapie i, że się spotkali 9 stycznia o 10 rano (w pokoju Ogyen'a).
"After various attempts to get an audience and have a personal meeting with H.H. Shamarpa Rinpoche, H.H. Orgyen Trinley Rinpoche finally met Shamarpa Rinpoche"
http://www.karmapa-issue.org
Czyli inicjatorem tego spotkania nie był Szamarpa, ale Urdzien Trinlej, który skorzystał z pośrednictwa Cziekji Njima Rinpocze, podobnie jak wcześniej próbował skorzystać z pośrednictwa Drikunga Czetsanga Rinpocze, żeby przekazać Szamarpie swoją prośbę o spotkanie. Ponieważ jest oczywistym, że obie frakcje mogą przedstawiać te okoliczności w sposób stronniczy, dlatego najlepszym sposobem rozwiania wątpliwości byłyby oficjalne oświadczenia obu neutralnych Rinpocze-pośredników, czy działali jako emisariusze Urdziena Trinleja, czy może Szamarpy, czy też wyszli z własną inicjatywą.
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- Intraneus
- ex Moderator
- Posty: 3671
- Rejestracja: pt cze 25, 2004 13:03
- Tradycja: Youngdrung Bon
- Lokalizacja: Pless/Silesia
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
A po co?jw pisze:Ponieważ jest oczywistym, że obie frakcje mogą przedstawiać te okoliczności w sposób stronniczy, dlatego najlepszym sposobem rozwiania wątpliwości byłyby oficjalne oświadczenia obu neutralnych Rinpocze-pośredników, czy działali jako emisariusze Urdziena Trinleja, czy może Szamarpy, czy też wyszli z własną inicjatywą.
Radical Polish Buddhism
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Np. po to, żeby się pozbyć wątpliwości, jeśli ktoś takowe żywi.Intraneus pisze:A po co?jw pisze:Ponieważ jest oczywistym, że obie frakcje mogą przedstawiać te okoliczności w sposób stronniczy, dlatego najlepszym sposobem rozwiania wątpliwości byłyby oficjalne oświadczenia obu neutralnych Rinpocze-pośredników, czy działali jako emisariusze Urdziena Trinleja, czy może Szamarpy, czy też wyszli z własną inicjatywą.
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Jarku - ilość informacji , którymi nas zasypałeś, sprawia wrazenie, jakbyś bardzo, ale to bardzo, chciał przeforsować jedną obowiązującą wersję wydarzeń. Może lepiej nie wskazywac tak wprost: ten winny ten świetlany?
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Pytanie jest, czy taki zamiar był tego tematu? Skupienie się na prawdziwym Karmapie i fałszywym? Chyba nie...miluszka pisze:Jarku - ilość informacji , którymi nas zasypałeś, sprawia wrazenie, jakbyś bardzo, ale to bardzo, chciał przeforsować jedną obowiązującą wersję wydarzeń. Może lepiej nie wskazywac tak wprost: ten winny ten świetlany?
Zresztą jak dla mnie, nie ma to żadnego znaczenia.
namaste
Mówienie o problemach osobistych nie jest dla mnie słabością. Słabością jest dla mnie ukrywanie ich ze strachu przed oceną.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Ja przynajmniej podchodzę do informacji Rigpy w taki sposób:
odbyło się spotkanie;
fajnie, może nastąpi koniec rozłamu w Kagju .
Dla mnie to jest ważne, bo Szamar Rinpocze jest dla mnie bardzo wazny, otrzymałam od niego wiele przekazów mocy oraz nauk. Z drugiej strony mam także przekaz mocy od XVII Karmapy Odziena Trinleja , a Jego nauczyciele Tenga Rinpocze i Khenpo Cultrim są moimi nauczycielami. Ten drugi jest mi szczególnie bliski.
Nie chcę deliberować , kto winny, kto nie, bo znamy tylko informacje przygotowane przez jedną i druga stronę ( a zwłaszcza jedną ze stron, która zalewa nas mnóstwem słowa pisanego).
odbyło się spotkanie;
fajnie, może nastąpi koniec rozłamu w Kagju .
Dla mnie to jest ważne, bo Szamar Rinpocze jest dla mnie bardzo wazny, otrzymałam od niego wiele przekazów mocy oraz nauk. Z drugiej strony mam także przekaz mocy od XVII Karmapy Odziena Trinleja , a Jego nauczyciele Tenga Rinpocze i Khenpo Cultrim są moimi nauczycielami. Ten drugi jest mi szczególnie bliski.
Nie chcę deliberować , kto winny, kto nie, bo znamy tylko informacje przygotowane przez jedną i druga stronę ( a zwłaszcza jedną ze stron, która zalewa nas mnóstwem słowa pisanego).
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Miluszko, ja tymbardziej, pomimo wielu informacji, książek i tego, że mam swoje zdanie nie mam zamiaru tutaj tego podkreślać, ani się kłócić. Nie wszystko w co się wierzy, trzeba od razu ukazywać, albo udowadnać. Zresztą jaki jest głębszy cel udowadniania? Może przekonywanie siebie, albo to tylko wyraz ego?miluszka pisze:Ja przynajmniej podchodzę do informacji Rigpy w taki sposób:
odbyło się spotkanie;
fajnie, może nastąpi koniec rozłamu w Kagju .
Dla mnie to jest ważne, bo Szamar Rinpocze jest dla mnie bardzo wazny, otrzymałam od niego wiele przekazów mocy oraz nauk. Z drugiej strony mam także przekaz mocy od XVII Karmapy Odziena Trinleja , a Jego nauczyciele Tenga Rinpocze i Khenpo Cultrim są moimi nauczycielami. Ten drugi jest mi szczególnie bliski.
Nie chcę deliberować , kto winny, kto nie, bo znamy tylko informacje przygotowane przez jedną i druga stronę ( a zwłaszcza jedną ze stron, która zalewa nas mnóstwem słowa pisanego).
Myślę, że jak się jest czegoś pewnym to... nie ma takiej potrzeby. Przykład? Jestem pewna nauk Buddy, ale to nie znaczy, że ciągle to podkreślam lub gdy ktoś mnie atakuje reaguję atakiem, raczej się tylko uśmiecham.
Może trochę odbiegłam, ale...
namaste
_ll_
Mówienie o problemach osobistych nie jest dla mnie słabością. Słabością jest dla mnie ukrywanie ich ze strachu przed oceną.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Miluszko, proszę pokaż dokładnie, w którym miejscu w tym wątku wskazałem wprost lub zasugerowałem, że jeden z kandydatów na tron Karmapy jest "winny" a drugi "świetlany". Nie wydaje mi się, żebym na coś takiego wskazał. Oczywiście nie wykluczam, że to, co napisałem jest jakoś naznaczone moimi osobistymi preferencjami, myślę jednak, że nie bardziej niż opinie wygłoszone przez użytkownika o nicku Milarepa (czyli znanego nam z forum na GW Zonategofaceta).miluszka pisze:Jarku - ilość informacji , którymi nas zasypałeś, sprawia wrazenie, jakbyś bardzo, ale to bardzo, chciał przeforsować jedną obowiązującą wersję wydarzeń. Może lepiej nie wskazywac tak wprost: ten winny ten świetlany?
Dlaczego niektóre opinie zaprezentowane tutaj przez Zonategofaceta nie spotkały się z Twoją moderatorską reakcją? Przecież nie zostały one poparte przez niego żadnymi faktami, np. jego twierdzenie jakoby Szamarpa wyraził "poparcie" dla Orgjena Trinleja jako kanddyata na tron Karmapy jest wprowadzającą w błąd prywatną projekcją Zonatego, ponieważ w świetle znanych nam faktów Szamarpa nie wspomniał o żadnym poparciu dla Urgjena Trinleja.
Po prostu odniosłem się szczegółówo do skrajnych opinii Milarepy (Zonategofaceta, żeby nie mylić z Milarepą, który żył w Tybecie 1000 lat temu), które moim zdaniem wprowadzają w błąd czytających to forum. Nie chodzi mi tutaj wcale o polemizowanie ze stanowiskiem strony Situpy, ale o zrównoważenie prezentowanych na forum stanowisk. Gdyby takie opinie jakie przedstawił Milarepa nie zostały zaprezentowane, w ogóle nie siliłbym się na takie szczegółowe opisanie stanowiska strony Szamarpy, bo nie jest to wcale jakiś temat, który byłby dla mnie przyjemny.
Być może ta druga strona, która nie "zalewa mnóstwem słowa pisanego" stosuje strategię zamiatania brudów pod dywanik chcąc w ten sposób przeforsować swoją wersję? A może ta pierwsza uprawia propagandę "zalewając" wieloma szczegółowymi informacjami? Kto to wie? My nie. Poruszamy się tylko w obszarze własnych preferencji, dlatego uważam, że w na kwestię spotkania Szamara Rinpocze z J.Ś. Urgjenem Trinlejem wiele światła rzuciłyby wyjaśnienia Cziekji Njimy Rinpocze oraz Drikunga Czetsanga Rinpocze co do ich roli.miluszka pisze:Nie chcę deliberować , kto winny, kto nie, bo znamy tylko informacje przygotowane przez jedną i druga stronę (a zwłaszcza jedną ze stron, która zalewa nas mnóstwem słowa pisanego).
Akurat dzisiaj przeczytalem, że w parfiach diecezji płockiej, którą kierował abp. Wielgus odczytano specjalnie OCENZUROWANY na tę diecezję list biskupów, w którym była m.in. mowa o przyznaniu się abp. Wielgusa do współpracy z UB:
http://serwisy.gazeta.pl/kraj/1,34317,3849370.html
Według mnie taka strategia jest szkodliwa, i wg mojego przekonania nie dotyczy tylko duchowieństwa katolickiego.
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
jw napisał:
Milarepa, czy też Zonatyfacet w swoim poscie zadaje pytanie, anie stwierdzenie. Wyraźnie widać ,iz zastanawia się. Nie widzę powodu do interwencji moderatorskiej. Także i w twoim przypadku nie widzę powodu do interwencji, dlatego dyskutuję wyłącznie jako uczestnik, nie jako moderator.
Jak widać stanowisko jednej ze stron, a przynajmniej ważnego przedstawiciela jednej ze stron opisujesz w negatywny sposób.Tai Situ był głuchy na takie propozycje i być może nie informował nawet o nich Urdziena Trinleja.
Milarepa, czy też Zonatyfacet w swoim poscie zadaje pytanie, anie stwierdzenie. Wyraźnie widać ,iz zastanawia się. Nie widzę powodu do interwencji moderatorskiej. Także i w twoim przypadku nie widzę powodu do interwencji, dlatego dyskutuję wyłącznie jako uczestnik, nie jako moderator.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Według tego, co przedstawia strona Szamarpy, Tai Situ nie reagował na ugodowe propozycje Szamarpy, tak samo jak nie zareagował na jego wcześniejszą prośbę o wykonanie ekpertyzy "listu przepowiedni". To znaczy reagował: autorytarnie je odrzucał. Kwestię czy taka postawa jest negatywna, czy nie, pozostawiam każdemu do osobistego rozważenia (po zapoznaniu się z jak największą liczbą dostępnych informacji po obu stronach, a nie tylko po tym, co sam w tym wątku napisałem). Dla mnie jest to po prostu bardzo nieprzejrzysta postawa.miluszka pisze:jw napisał:Jak widać stanowisko jednej ze stron, a przynajmniej ważnego przedstawiciela jednej ze stron opisujesz w negatywny sposób.Tai Situ był głuchy na takie propozycje i być może nie informował nawet o nich Urdziena Trinleja.
Podobnie wyglądała sytuacja kiedy Drikung Czetsang Rinpocze przedstawił warunki bezpośredniego spotkania obu stron Druponowi Tulku, sekretarzowi generalnemu J.Ś. Urgjena Trinleja. Drupon Tulku odrzucił je na miejscu, nie konsultując swojej decyzji z Urgjenem Trinlejem - stąd biorą się przypuszczenia, że przynajmniej o części decyzji, jakie zapadają po stronie związanej z Tai Situ, Urgjen Trinlej albo nic nie wie, albo nie ma na nie bezpośredniego wpływu i dowiaduje się o nich post factum. Tym bardziej należy docenić jego dążenia do spotkania się z Szamarpą.
Fakt, który przeoczyłem. Zonatyfacet (vel Milarepa) wyraził tylko pytanie, czy to spotkanie było poparciem Szamara dla J.Ś. Urgjena Trinleja. Trochę się za bardzo zagolopowałem sugerując, że Zonaty uznał to wydarzenie za poparcie. Przepraszam za to Zonatego i mam nadzieję, że w świetle przedstawionych informacji i znanych nam faktów raczej nie ma w tej chwili miejsca na tego typu przypuszczenia.miluszka pisze: Milarepa, czy też Zonatyfacet w swoim poscie zadaje pytanie, anie stwierdzenie. Wyraźnie widać ,iz zastanawia się.
Poczekamy, to zobaczymy jak rozwinie się sytuacja. Na razie nic nie wskazuje na to, że Szamarpa udzielił poparcia Urdzienowi Trinlejowi, tak samo jak nic nie wskazuje na to, że Urdzien Trinlej nie może wyjechać z Indii z powodu "pozwów Szamarpy". Również domniemania w kwestii dziedziczenia majątku XVI Karmapy przez jego rodzinę są chybione. XVI Karmapa właśnie w tym celu powołał Karmapa Charitable Trust, żeby w świetle obowiązującego w Indiach prawa nie było wątpliwości, kto po śmierci XVI Karmapy zarządza Rumtekiem oraz zgromadzonymi w tym klasztorze relikwiami.
To jest właśnie problem, kiedy podczas dyskusji pojawia się osoba pełniąca również rolę moderatora. Czasem trudno wtedy wyczuć, czy zwraca uwagę z pozycji moderatora, czy zwykłego forumowicza. W każdym razie jako uczestnik dyskusji nie zwróciłaś uwagi na niepoparte niczym delikatne, ale dla mnie dość czytelne sugestie jakoby to z powodu Szamarpy doszło do podziału w szkole kagju (który to podział miałby ponoć mieć źródło w kwestii dziedziczenia majątku XVI Karmapy) oraz to, że Urdzien Trinlej nie może rzekomo z powodu Szamarpy wyjechać z Indii. Pretensji o to nie mam do Ciebie, uczestnik dyskusji w przeciwieństwie do moderatora nie musi zachowywać neutralnej pozycji.miluszka pisze: Nie widzę powodu do interwencji moderatorskiej. Także i w twoim przypadku nie widzę powodu do interwencji, dlatego dyskutuję wyłącznie jako uczestnik, nie jako moderator.
Chciałbym jeszcze dodać, że nie zaangażowałbym się w ten wątek, jeśli pojawiłaby się w nim tylko sucha informacja o spotkaniu (taka jak w pierwszym poście w tym wątku). Jednak pojawiły się tu również pewne skrajne domniemania, które można było odczytać jako sugestie - stąd moja reakcja wynikająca z potrzeby zbalansowania podanych dość jednostronnie informacji i przypuszczeń. Naprawdę nie chcę, żeby rozpętywało się na tym forum małe piekiełko w kwestii prawdziwości tego, czy innego kandydata na Karmapę.
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- booker
- Posty: 10090
- Rejestracja: pt mar 31, 2006 13:22
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Yungdrung Bön
- Lokalizacja: Londyn/Wałbrzych
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
ehhhh..
Oby to się szybko zakończyło z właściwym rezultatem.
Pozdrawiam
/M
Oby to się szybko zakończyło z właściwym rezultatem.
Pozdrawiam
/M
"Bądź buddystą, albo bądź buddą."
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Oby. I najlepiej we właściwym stylu, czyli takim, kiedy supły wszelkich, narosłych przez te lata wątpliwości zostają jeden po drugim rozplątane.booker pisze:ehhhh..
Oby to się szybko zakończyło z właściwym rezultatem.
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
jw.dzięki za nawe namiary na nieoficjalne informacje-chyba zaczne się uczyć języków
- LordD
- Posty: 2542
- Rejestracja: czw sie 31, 2006 09:12
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Dla mnie oczywiste jest, że prawdziwym Karmapą jest ten, który używa Linuxa.
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
No no. Dla mnie prawdziwy Ten, Który Czai Bazę.
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Karmapa to przedewszystkim aktywność.Mamy więc podwójne doładowanie-tak...
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Właśnie. Czy nie mogło się zdażyć tak jak w "Małym buddzie"? Wtedy wszyscy trzej kandydaci okazali się prawdziwymi tulku tylko, że każdy był innym aspektem zmarłego lamy, czy tak samo nie może być z tą całą kontrowersją w linii Kagju?
Może jestem zbyt wielkim idealistą. Może to tylko filmowa fikcja, wie ktoś czy takie mnogie wcielenia rzeczywiście się zdarzały?
Może jestem zbyt wielkim idealistą. Może to tylko filmowa fikcja, wie ktoś czy takie mnogie wcielenia rzeczywiście się zdarzały?
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Jak najbardziej sie zdarzały. NP. Dziamgon Kongtrul Wielki inkarnował się w pięciu formach jako emanacja ciała, mowy , umysłu, aktywności i ...? nie pamietam już czego.
Jest wiele innych podobnych przykładów.
Jest wiele innych podobnych przykładów.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Gdyby był bonkiem to: mądrości.miluszka pisze:NP. Dziamgon Kongtrul Wielki inkarnował się w pięciu formach jako emanacja ciała, mowy , umysłu, aktywności i ...?
Pozdrawiam
kunzang
- jerez
- ex Moderator
- Posty: 993
- Rejestracja: wt lut 24, 2004 14:30
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
:mrgreen: a co? u innych to cos nie tak z nia? :mrgreen:kunzang pisze: Gdyby był bonkiem to: mądrości.
sorki, zgrywy sobie robie, ale tak na serio to nie wiedzialem ze istenieje jakis 'poszerzony' podzial (rowniez i w YB) poza ciało, mowa i umysl. Masz jakies blizsze info na ten temat?
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
właściwościmiluszka pisze:emanacja ciała, mowy , umysłu, aktywności i ...? nie pamietam już czego.
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Ale Dziamgon Kongtrul był bonkiem. Na samym początku drogi. Potem dopiero rozpoczął praktykę w ningmapie i w kagju pod okiem Situ Rinpocze. Nie mam teraz dostępu do źródeł, więc dokładnie nie pamiętam, jaka była jego droga życiowa, napisze na ten temat wieczorem.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Podobnie. I jak widzę, są podziały, gdzie jest tak samo - jeżeli: właściwości - kwestia, czy mówimy o emanacjach, czy mądrościach itd itp Pewnie jest bardzo podobnie.jerez pisze:Mr. Green a co? u innych to cos nie tak z nia? Mr. Green
Np praktyka pięciu walecznych sylab /kunzang akhor/ to, praktyka pięciu mądrości, związana z pięcioma emanacjami.jerez pisze:sorki, zgrywy sobie robie, ale tak na serio to nie wiedzialem ze istenieje jakis 'poszerzony' podzial (rowniez i w YB) poza ciało, mowa i umysl.
Pozdrawiam
kunzang
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Witam
Dzięki Miluszko
Pozdrawiam
kunzang
ps
chyba kiedyś już o tym słyszałem, ale wtedy mnie nie trafiło...
Biorę się za studiowanie tej postaci.miluszka pisze:Ale Dziamgon Kongtrul był bonkiem. Na samym początku drogi.
Dzięki Miluszko
Pozdrawiam
kunzang
ps
chyba kiedyś już o tym słyszałem, ale wtedy mnie nie trafiło...
- jerez
- ex Moderator
- Posty: 993
- Rejestracja: wt lut 24, 2004 14:30
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
hm. nie znalem tego podejscia. raczej znam strone praktyczna.. tzn. siadam i robie odpowiedznie wizualizacje i po prostu czuje swiadomosc i konmpletnosc no i radosc a potem heja ! - po prostu to urzeczywistniam (z roznym skutkiem )kunzang pisze:Np praktyka pięciu walecznych sylab /kunzang akhor/ to, praktyka pięciu mądrości, związana z pięcioma emanacjami.
te piec madrosci to takie jakie reprezentuja zywioly?
Ziemia - mądrość równowagi
Woda - mądrośc zwierciadlana
Ogień - mądrość rozróżniająca
Powietrze - mądrość wszechspełniająca (działania)
Przestrzeń - mądrość pustki
z tym jak to sie ma do 5 wojowniczych sylab? w sensie ktora madrosc sie odnosi do ktorego poziomu?
aha.. no i z tego co pamietam w YB jest 6 rodzin buddy... chyba ze cos namieszalem. :roll:
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Witam
Pozdrawiam
kunzang
Zapraszam tutaj: 5 wojowniczych sylab.jerez pisze:z tym jak to sie ma do 5 wojowniczych sylab? w sensie ktora madrosc sie odnosi do ktorego poziomu?
Pozdrawiam
kunzang
- jerez
- ex Moderator
- Posty: 993
- Rejestracja: wt lut 24, 2004 14:30
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: Sosnowiec
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
wlasnie o to mi chodzilo thx.kunzang pisze:Witam
jerez napisał/a:
z tym jak to sie ma do 5 wojowniczych sylab? w sensie ktora madrosc sie odnosi do ktorego poziomu?
Zapraszam tutaj: 5 wojowniczych sylab.
Pozdrawiam
kunzang
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Kongtrul: biografia w telegraficznym skrócie:
Jego ojcem był prawdopodobnie Jundrug Tenzin, z klanu Kyungpo. Jego ojczym praktykował bon. Kongtrul praktykował bon, pod okiem przybranego ojca i mistrza bon z pustelni Tarde. Uczył się także wtedy medycyny. Potem (rodzina miała kłopoty - jego przybrany ojciec został uwięziony) zadecydował wstąpić do klasztoru . Studiował w Seczen ( Ningma) i podobno bez kłopotu odnalazł się w buddyzmie, mimo iż przedtem praktykował tylko bon, gdyż wieku 4 lat był już odkrywcą term i miał bardzo bliski związek z Guru Rinpocze. Potem z Seczen przeniósł się do Palpung, do klasztoru Situ Rinpocze ( Kagju). No a potem napisał swoja sławną Encykopedię i inne wielkie cztery dzieła, tak zwane Pięć Wielkich Skarbów.
Jego ojcem był prawdopodobnie Jundrug Tenzin, z klanu Kyungpo. Jego ojczym praktykował bon. Kongtrul praktykował bon, pod okiem przybranego ojca i mistrza bon z pustelni Tarde. Uczył się także wtedy medycyny. Potem (rodzina miała kłopoty - jego przybrany ojciec został uwięziony) zadecydował wstąpić do klasztoru . Studiował w Seczen ( Ningma) i podobno bez kłopotu odnalazł się w buddyzmie, mimo iż przedtem praktykował tylko bon, gdyż wieku 4 lat był już odkrywcą term i miał bardzo bliski związek z Guru Rinpocze. Potem z Seczen przeniósł się do Palpung, do klasztoru Situ Rinpocze ( Kagju). No a potem napisał swoja sławną Encykopedię i inne wielkie cztery dzieła, tak zwane Pięć Wielkich Skarbów.
- jw
- Senior User
- Posty: 2151
- Rejestracja: śr lip 30, 2003 22:46
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Tradycja Rogatego Buddy ;)
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Czy chodzi o ten sam klasztor Shechen w Kham, z którym związany był później Dilgo Czientse?miluszka pisze:Studiował w Seczen ( Ningma)
http://www.rogatybudda.pl
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
Wszystko, co napisałem powyżej wyraża wyłącznie moje prywatne opinie, chyba że zostało to WYRAŹNIE zaznaczone inaczej. Nikt nie musi się z nimi zgadzać.
- kunzang
- Admin
- Posty: 12729
- Rejestracja: pt lis 14, 2003 18:21
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: yungdrung bon
- Lokalizacja: zantyr
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Witam
Na ten moment rozpocząłem poszukiwania od strony bon, skoro był związany z bon, to bonpo o nim nie zapomnieli, tak sadzę.
Pozdrawiam
kunzang
Dziękimiluszka pisze:Kongtrul: biografia w telegraficznym skrócie: (...)
Na ten moment rozpocząłem poszukiwania od strony bon, skoro był związany z bon, to bonpo o nim nie zapomnieli, tak sadzę.
Pozdrawiam
kunzang
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Raczej ten sam Seczen. bo na pewno chodzi o Kham ale jeszcze sprawdzę wieczorem.
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Witam
Podaje link do biografii:Dziamgon Kongtrul Lodro Thaje ktora sie znajduje pod tym adersem:
http://www.rime.pl/index.php?module=Con ... 23&meid=39
przyjemnej lektury
pzdr.
m.
Podaje link do biografii:Dziamgon Kongtrul Lodro Thaje ktora sie znajduje pod tym adersem:
http://www.rime.pl/index.php?module=Con ... 23&meid=39
przyjemnej lektury
pzdr.
m.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Ten Shechen , w którym uczył się Dziamgon Kongtrul, to na pewno klasztor Dilgo Czience:
Shechen
A lama Shechen Kongtrul to zapewne jedna z inkarnacji I Kongtrula.
Shechen
A lama Shechen Kongtrul to zapewne jedna z inkarnacji I Kongtrula.
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Jeżeli więc zdarzały się przypadki nawet pięciorakich inkarnacji to dlaczego Taje Dordże i Ogjen Trinle Dordże nie mogą być obaj prawdziwymi wcieleniami XVI Karmapy? Może jeden byłby emanacją współczucia a drugi mądrości Rangdziunga Rigpi - to żart ale takie połączenie możnaby nazywać jab jum.
Czy to może być możliwe?
Czy to może być możliwe?
- LordD
- Posty: 2542
- Rejestracja: czw sie 31, 2006 09:12
- Płeć: mężczyzna
- Tradycja: Karma Kamtsang
- Lokalizacja: Olsztyn
- Kontakt:
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Teoretycznie jest to możliwe. Choć jak widziałem filmiki z nimi, z ich wykładami, to miałem nieodparte wrażenie, że Ogjen Trinle jest nie może się skoncentrować, ma rozlatane oczy, wygląda jakby się czegoś bał, no taki wystraszony dzieciak po prostu. Natomiast Taje Dordże jest skoncentrowany, mówi płynnie i ma w sobie swoistą łagodność. Na wielu filmikach taki schemat się powtarza, to się daje mocno odczuć.
Oczywiście nie chcę rozsądzać jak to faktycznie jest z tymi inkarnacjami, zapodałem wam tylko swoje spostrzeżenie.
Oczywiście nie chcę rozsądzać jak to faktycznie jest z tymi inkarnacjami, zapodałem wam tylko swoje spostrzeżenie.
- miluszka
- ex Global Moderator
- Posty: 1515
- Rejestracja: śr sie 04, 2004 15:27
- Tradycja: buddyzm tybetański Kagju
- Lokalizacja: Kraków
Re: Szamar Rinpocze spotkanie z Karmapa 17-Ogjen Trinle Dordże
Widziałam kilka razy Ogiena Trinleya i nie zuważyłam nic z tego, o czym piszesz. Czyżby reżyser filmów/ obserwator* założyli sobie pewną tezę przy kręceniu/oglądaniu*
*niepotrzebne skreslić
*niepotrzebne skreslić